Chociaż Fabia nie jest za piękna i często czytam i słyszę opinię, że się psuje i jest zawodno, to jednak nie mogę podzielić tej opinii. Wygląd to wiadomo sprawa subiektywna, ale jeśli chodzi o niezawodność to z moją skodą jest naprawdę nieźle! Poza tym koszty utrzymania są nie wygórowane i jeździ się bardzo przyjemnie - świetne zawieszenie. POLECAM Fabię 1.4 MPI (jednak 1.2 HTP już nie bo to inna bajka!)
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie to silnik jest żwawy (około 70 KM) ale jednak mogłoby być choć trochę więcej mocy (jak zawsze zresztą ;). Jednak dla przeciętnego użytkownika jest bardzo dobrze, elastycznie, no i dosyć oszczędnie jak się nie szarżuje. POLECAM !
5,0
Skrzynia biegów
To chyba najlepszy element napędu Fabii z 1.4 MPI. Biegi wchodzą miękko ale pewnie, żadnych oporów, wsteczny również bez problemów. POLECAM!!
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo fajne dla tych co lubią dobre prowadzenie. Jest przeciętne dla tych co lubią komfort. Ja należę do tych pierwszych więc oceniam układ jezdny wysoko. Na minus nietrwałe łączniki stabilizatora i niezbyt trwałe łożyska, a to już poważny mankament.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest w porządku, ale asymetryczne lusterka, czyli prawe lusterko mniejsze to idiotyczny pomysł panów z VW - zupełnie bez sensu i mało co widać. Słaba widoczność prze tylną szybę więc uwaga przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i w zasięgu naszych sprawnych dłoni. Jak to w rodzinie VW.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy więc ocena tylko wentylacji. Szybko robi się ciepło. Na minus łatwo parujące tylne boczne szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wygodnie i dużo miejsca, ale z tyłu to już trochę nędza: mało miejsca na nogi, mało miejsca na głowy, wąsko, za bardzo pionowe oparcie, za krótkie siedzisko.
3,0
Wyciszenie
Słychać dosyć głośno silnik, szum opon no i bardzo denerwujący szum bocznych lusterek. Ratuje nas dobrze nagłośnione radio :) Z tyłu jest ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to wg komputera i moich obliczeń wychodzi: miasto około 8, trasa przy spokojnej jeździe poniżej 5 (mój rekord to trasa Kraków - Władysławowo 4,8! - ale jechałem nocą i bardzo zachowawczo). Średnio to jakieś 6 - 6,5 l / 100 km. Przeglądy w ASO są drogie i słabe, na szczęście mam kumpla co ma profesjonalny warsztat i u niego przegląd i naprawy z użyciem częsci zamiennych to średni wydatek - ani dużo, ani mało.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tych pięniądzach (jeśli chodzi o używane) to jedna z najlepszych propozycji moim skromnym zdaniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuło się: przełącznik odsuwania szyby od strony pasażera, wyłącznik światła wewnątrz kabiny. Co 10000 - 15000 km trzeba wymienić łącznik stabilizatora. No i tyle. Reszta dziła bez zarzutu, czasem coś za stuka czy zatrzeszczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 80000 pękła uszczelka przy chłodnicy i to był jedyny powód unieruchomienia auta, ale naprawa na miejscu w 15 minut. Poza tym dwa razy już wymieniane łożysko z przodu - prawa strona. Nie wiem co jest przyczyną bo zbierzność i koła są proste i w porządku. Po 60 tys km. silnik się trochę rozregulował: nie równo pracował na wolnych obrotach, przy dodawaniu gazu czasem dławił się no i wyraźnie więcej palił. Po regulacji wszystko wróciło do normy.