Ogolnie - mimo zaawansowanego wieku modelu (nowy w przyszlym roku) auto w dalszym ciagu uwazam za najlepsze w swojej klasie. Najwyzsza ocena - glownie ze wzgledu na niezawodnosc. Do pelni szczescia w tym egzemplarzu brakuje mi przede wszytskim klimatyzacji, elektrycznych lusterek i mocniejszego silnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na swoją skromną moc polączoną z wysoka masą auta, jeździ się lepiej niż możnaby się tego bylo spodziewać. Dynamika kiepska przy starcie, jednak przy prędkościach powyżej 100 km/h bardzo latwo zostawic konkurentow z silnikami o podobnej mocy w tyle. Stosunkowo szybko osiaga sie tez katalogową predkosc maksymalną, z która mozna bezproblemowo podrozowac przez dluższy czas (niskie obroty mocy maksymalnej) Plus za relatywnie dobrą elastyczność - nie ma konieczności częstej zmiany biegów. Kultrura pracy ogólnie dobra. Ciekawy dźwięk przywodzący na myśl większe jednostki. To co mnie razi w tym aucie to niezbyt plynnne odpalanie silnika. Ogolnie nalezaloby jednak polecic silnik znacznie mocniejszy - najlepiej 1.9TDI
4,0
Skrzynia biegów
Dokladne drogi prowadzenia, lekkosc pracy (innowacyjny system cięgien), krótki ergonomiczny lewarek - w zasadzie same plusy. Caly obraz psuje jednak fakt, iż sprzeglo jest trdne do wyczucia i czasami zdarza się że "odpuszcza" zdecydowanie szybciej niz nasza ręka jest w stanie przerzucić bieg. Atutem jest bardzo lekkie prowadzenie pedalu sprzegla.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, dający wyczucie uklad kierowniczy. Znakomite, progresywne wspomaganie elektryczne. Zbyt duża kierownica. Auto jest bardzo zwinne. Mimo znacznych przechylow nadwozia da sie nim szybko jezdzic w zakretach. Spora rezerwa w sytuacjach krytycznych, dająca czas na skontrowanie. Zawieszenie jest miękkie (jak dla mnie zbyt miękkie), stosunkowo ciche i komfortowe jednak daje się odczuc większe nierownosci.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie bardzo dobra. Nieco gorsza do tylu. Ograniczają ją szerokie tylne slupki.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodna pozycja za kierownica. Intuicyjna obsluga. Mnostwo kieszeni (wersja comfort) i schowkow. Wygodne wsiadanie. Sporo praktycznych dodatkow. Duzy minus za brak podswietlenia schowka i miejsc z tylu. Jak na te klase, fotele dosc wygodne na dlugich trasach choc przez niektorych uznawane za zbyt twarde. Brakuje podporki pod ledzwie i podlokietnika.
Do idiotycznie malego prawego lusterka mozna sie przyzwyczaic (na szczescie VW odchodzi od tego rozwiazania).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie wnetrza zima. Ogrzewanie na nogi pasazerow tylnych siedzen jest zadko spotykane w tej klasie aut.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnetrze wydaje sie byc przestronne, szczegolnie z miejsca kierowcy (tam jest zdecydowanie najlepiej). Ogolnie, jak na maly, samochod miejsca jest sporo.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre przewyzszajace wyciszenia w autach o kilka klas wyzszych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na przeciętnym poziomie. Przy odpowiedniej wprawie i bacznej obserwacji wskazań komputera pokladowego mozna je znacznie ograniczyc, szczegolnie w dalekiej trasie.
Przeglądy są stosunkowo niedrogie. Części również.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chetnie kupilbym skode po raz kolejny.
Bardzo wysoka jakosc. Solidne niczym skala wnętrze. Wysoka niezawodność.
Polecam!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto bezawaryjne!!! Przez niespelna cztery lata przejechalem tym autem ponad 150 000 km i jedyna nieplanowana wizyta w warsztacie (przy 111000km) wynikla z powodu uszkodzenia wlacznika swiatel stop, ktorego koszt wymiany zamknal sie w kwocie 100zl z robocizna (ASO, W-wa). Dosc irytujace jest natomiast stosunkowo czeste przepalanie zarowek swiatel mijania (srednio wymiana co 15tys km). Wymiany wymagaly laczniki stabilizatorow. gumowe mocowania przy tylnych amortyzatorach oraz tarzce hamulcowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
151 000 km - brak jakichkolwiek usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]