Silnik jeszcze rodem z Czech, jeśli jeździ się bez obciążenia to całkiem żwawy (brzk kompleksów przy ruszaniu, czy przyspieszaniu) przy większym obciążeniu trochę brakuje mocy, ale to w końcu tylko 60KM, po jeździe Fabią z nowym silnikiem 1,2 HTP (64KM) utwierdziłem się w przekonaniu, że silnik 1,4MPI był lepszy (może mniej ekonomiczny)
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, ale bywa, że ma opory zwłaszcza przy wrzucaniu jedynki
5,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
było by super gdyby nie grube słupki z przodu, a szczególnie z tyłu
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, nie mam zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
silna dmuchawa, szybko się nagrzewa, ale trochę za głośna na większych obrotach (3-4) i bywa, że coś stuka
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu całkiem fajnie pod warunkiem że mie jedzie obok Ciebie ktoś o słusznej tuszy, z tyłu nie jeździłem, ale wyższe osoby czasem wbijały mi kolana w plecy
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny przeciętne jak na obsługę w autoryzowanych stacjach, częste wymiany żarówek (H7 cena od 8 do 30 zł) średnie spalanie przez cały okres użytkowania 7,5 l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
trzy lata temu dałbym o ocenę wyżej, ale dziś ceny znacznie wzrosły, a wyposażenie pozostawia wiele do życzenia (poza najdroższymi wersjami)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
często przepalające się żarówki H7, kilka awarii: wymiara reflekrora i akumulatora (na gwarancji), wymiana łacznika stabilizatora po ok 40 000, pęknięta tuleja amortyzatora po ok 60 000 (to nasze wspaniałe drogi), po ok 1,5 roku zaczynają przeciekać drzwi przednie (konieczność uszczelnienia - wydatek ok 120zł), wymiana elementów układu hamulcowego (klocki, tarcze, szczęki) po 60 000 - niby nic bardzo poważnego ale jednak jest nad czym popracować
Ale najbardziej denerwujące są wypadające zaślepki (od śrubki osłany przeciwsłonecznej, kapsel na gnieździe amortyzatora) niby koszt takiego kapsla to tylko 1,5 ale dwa razy go zgubiłem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niby nic bardzo poważnego się nie zdażyło ale trzy razy auto całkowicie odmówiło współpracy
- awaria centralnego systemu sterowania (było i mu przeszło ale przez kilka minut samochód robił co chciał)
- padnięty akumulator
- zapchane coś tam w przepustnicy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]