Bardzo fajne auto za te pieniądze ( zaplacilem 33.000 zł ) bez znaczących wad - po za nieco za dużą awaryjnością . Duża frajda z prowadzenia i jazdy po zakrętach .
Wrażenia
4,0
Silnik
Mała moc , niezły moment . Elastyczny jak na tak małą moc. Dygocze na biegu jałowym . Podobno ten typ tak ma . Jak na archaiczny silnik generalnie nieźle .
4,0
Skrzynia biegów
Miła praca , łatwe przłączanie . Czasem minimalne kłopoty z wrzucaniem 1 przy wolnym toczeniu . Generalnie na plus .
5,0
Układ jezdny
Zaskakujący kompromis komfortu do prowadzenia i trzymania się drogi . Świetna w zakrętach . Kapitalny uklad kierowniczy . Minus za słabe hamulce i słąbe ich wspomaganie .
Komfort
4,0
Widoczność
To już standard . Mała tylna szyba , wysoki tyl i bardzo grube słupki przednie ( bezpieczeństwo ! )
4,0
Ergonomia
Po volkswagenowsku . Zero polotu - wszystko na swoim miejscu . Choć deska nie jest aż tak smutna jak w Golfie IV i Passacie . Jak na tą klasę i cenę - niezłe materiały .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej dobrze .Bez skrajnych wrażeń .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nieźle , dla kierowcy wystarczająco ale bez przepychu ( ale mam 196 cm :) )
Z tyłu też przyzwoicie ( wchodzą 2 foteliki + żona ) choć wtedy już jest ciasno . Mało miejsca na stopy .
5,0
Wyciszenie
Wydaje mi się , że jak na stary silnik całkiem dobrze . Maska świetnie wyciszona ( strasznie wyglusza syrenę alarmu )
Wrazenie , że przy 140 jest cichsza niż przy 120 . Glośna dopiero mocno przy 160 km / h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Świetnie się spisuje na gazie - mało pali , świetnie jeździ - stworzona do LPG . Przez ciagłą jazdę na gazie przybrudzone są wtryskiwacze i teraz dużo żłopie na benzynie . Więc już na niej w ogóle nie jeżdżę :) Przeglądy w normie , części bardzo drogie , sensowne ceny robocizny .
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 33.000 zł nie bylo szans kupić lepszego auta . Myślę , że nadal jest konkurencyjna .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety , sporo . Nietrwałe gumowe elementy zawieszenia ( polskie drogi ! ) Sporo drobiazgów . Za dużo .
Natomiast duża trwałość - brak jakiś napraw w zwiazku ze zużyciem się czegoś . 82 tys. km i jeszcze mam oryginalne klocki !!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Łożysko przednie ( 340 zł ) po 30.000 km i poważna awaria komputera silnika ( ok. 40.000 km ) Nowy komputer kosztuje 2000 zł ponad . Na szczęście naprawilem za 400 zł . Polecam serwis elektroniczny Bosch w Czeladzi !
Do tego sonda lambda ( serwis 700 zł ) w sklepie 200 zł i czujnik temperatury cieczy ( 100 zł ) Trochę tego za dużo .
Nie zepsuła się ani 1 część ze znaczkiem Skody - wszystko "genialny " VW i "cudowne " Audi .
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]