Karoseria
: Mimo że auto ma już 11 lat absolutnie zero korozji na wszystkich elementach ze względu na ocynkowaną blachę ;)
4,0
Całokształt
Myśle że Fabia to propozycja dla osób ceniących sobie szybkie przemieszczanie się po mieście bo raczej na długie trasy to auto słabo się nadaje w moim odczuciu ze względu na mało wygodne fotele na przykład. Napewno sporą zaletą są przystępne ceny części zamiennych nawet tych oryginalnych oraz bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne a trochę denerwują drobne usterki czy słaba widoczność. Ogólnie tak na 4 z małym minusem ;)
Wrażenia
3,0
Silnik
60 koni w sam raz nadaje się do miasta jednak podczas wyprzedzania trzeba się porządnie zastanowić. Przy tej masie samochodu jednak w miarę daje rade.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki lewarka i pomimo 11 lat biegi wchodzą niemal \"jak w masło\". W tej kwestii żadnych zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w moim odczuciu dość komfortowe i trwałe. Jedynie czeka mnie wymiana tulei wahacza bo na progach trochę lubi zaskrzypieć...
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu dość szerokie słupki niestety skutecznie ograniczają widoczność (przez to o mało nie potrąciłem kiedyś pieszego) z tyłu też bez rewelacji i oczywiście to nieszczęsne mniejsze prawe lusterko. Ogólnie rzecz biorąc przeciętnie...
5,0
Ergonomia
Tutaj panowie se Skody (a raczej Volkswagena) się postarali. Wszystko intuicyjnie i na swoim miejscu. 5/5 !
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa działa bez problemu i w aucie szybko robi się ciepło (pod warunkiem sprawnego termostatu bo ten wymieniałem za 2 lata juz 2 krotnie). O klimie się nie wypowiadam bo takiej wygody nie posiadam ;)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu pasażer i kierowca będą podróżować w dość komfortowych warunkach. Gorzej natomiast jest na tylnej kanapie gdzie przy dość wysokim kierowcy lub osobie na przednim prawym fotelu w miarę wygodnie zasiądą jedynie małe dzieci. Ale w końcu to małe auto miejskie a nie duża limuzyna.
4,0
Wyciszenie
Kultura pracy czeskiej jednostki na dość przyzwoitym poziomie jednak powyżej 3 tys obrotów bywa trochę głośno lecz wielkiej tragedii nie ma. Na pewno pod tym względem wypada dużo lepiej niż 3-cylindrowe 1.2 HTP
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten silnik nie należy do najoszczędniejszych trzeba sobie to jasno powiedzieć. Przy takiej pojemności i wadze nieco ponad tonę średnie spalanie na poziomie 7-8 litrów jest czymś normalnym.W trasie spokojnie można zejść do 5-5.5 litra pod warunkiem długiej trasy ze stałą prędkością. Trochę słabo na tle konturencji. LPG nie posiadam zbyt krótkie przebiegi robię i założenie troche się mija z celem...
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że ceny Fabii są dosyć przystępne oczywiście wszystki zależy od stanu i rzecz jasna rocznika danego egzemplarza. Na pewno sporo osób zdecyduje sie na zakup Skody niż przepłacenie parę tysięcy więcej na VW czy Audi z tego samego rocznika.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę się tego nazbierało. 2 x termostat, oczywiście uszczelka pod głowicą, pękł cylinderek w jednym z hamulców z tyłu,przeciekające drzwi z tyłu, łożysko amortyzatora i troche jeszcze tego było ale nie pamiętam wszystkiego i oczywiście nie liczę usterek typowo eksploatacyjnych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczeście tutaj jest dużo lepiej poza tym że raz wykręcił mi sie przegub od skrzyni co skutecznie unieruchomiło auto to nic poważnego sie nie stało. Może tą uszczelke można podsunąć pod poważne usterki ale w tym silniku to jest akurat norma i każdy wymienia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]