Zawieszenie
: Trwałe i zapewniające dobre prowadzenie.
4,0
Całokształt
Do miasta w sam raz - zwrotny, wygodny, oszczędny, w sumie tani w eksploatacji.
Nie polecam dla rodziny - nieustawny bagażnik powoduje konieczność zakupu boksu na dach nawet dla rodziny 3 osobowej.
Silnik dobry jeśli chodzi o parametry natomiast jego serwis jest droższy (i to o wiele) od silników 1.2 l.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 60 KM silnik zachowuje się dobrze; elastyczny, dobra kultura pracy. Stara, sprawdzona jednostka VW montowana do 2003 roku w Fabiach. Ekonomiczny, do miasta dobry. W trasie czy terenie falistym/górzystym wyraźnie odczuwalny niedobór mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem ideał. Żadnych kłopotów, zawsze precyzyjna, krótki skok dźwigni zmiany biegów - zmiana przełożeń to bajka. Długość przełożeń dobrze dobrana do silnika.
Co jak co, ale skrzynia jest perfekcyjna.
4,0
Układ jezdny
Jeśli ktoś lubi komfortową podróż to nie polecam - sztywne zawieszenie, auto dobrze się trzyma drogi, pewnie prowadzi ale każdą nierówność czuć.
Trwałość wg mnie duża - dopiero po 90 tys. wystąpiła konieczność wymiany tulei wahaczy, reszta ciągle sprawna.
Komfort
4,0
Widoczność
Prawe lusterko wydaje się być zbyt małe.
2,0
Ergonomia
W środku wszystko dobrze rozmieszczone, intuicyjnie i na swoim miejscu.
Dałem 2 za kształt bagażnika - niezwykle nieustawny. Niby 300 litrów a 2 walizki się nie zmieszczą, wózek dziecięcy trzeba na części rozebrać (zdjąć kółka) a i tak z wcisk. Powierzchnia na dole duża, ale pochylenie oparcia tylnej kanapy sprawia, że większe przedmioty jak walizki, wózek dziecięcy, małe szafki itp. nie mieszczą się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bez zastrzeżeń, w wersji bez klimy szyby z przodu nie parują. Ogrzewanie b. dobre, szybko się auto nagrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają b. dużo miejsca.
Tylna kanapa - tu jest gorzej, dorosły za kierowcą wzrostu 180 cm ma ciasno, dziecko 3 letnie w foteliku też na nogi nie ma zbyt dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Dobre. Nic dodać, nic ująć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe mieszanej pali 6-6,5 l.
Na trasie jadąc zgodnie z przepisami bez obciążenia można spokojnie zejść w okolice 5 l.
Pewnej letniej nocy na odcinku kilkudziesięciu kilometrów komputer wskazał średnie spalanie na poziomie 3,9 l - ale tylko raz na 9 lat użytkowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z używanych można znaleźć coś naprawdę dobrego do 15 tys. złotych. Serwisować można wszędzie i u każdego za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo drobiazgów się psuło - spryskiwacz tylnej szyby, zamek w drzwiach kierowcy, linka od podnoszenia szyby, blokujący hamulec postojowy, wyciek oleju przy kółku napinacza, czujnik temperatury silnika, fabryczne radio wymagało lutowania, błędne podłączenia kostek w bocznych AIRBAGach.
Układ wydechowy do wymiany przy 95 tys. km łącznie z katalizatorami (choć katalizatory mogłem sam zajechać uszlachetnaiczem paliwa, ale pewności nie mam)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa oleju przy 90 tys. km.
Uszczelka pod głowicą przy 50 tys. km oraz przy 100 tys.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]