Karoseria
: Jako że auto było użytkowane w ekstremalnych warunkach miejskich ma wiele zadrapań i wgnieceń - i co ciekawe w żadnym z nich nie ma śladów rdzy! Mimo, że niektóre mają już dobrych kilka lat.
4,0
Całokształt
Prosty, tani samochód. Bez polotu i duszy, jednak wykonany poprawnie. Bardzo praktyczny i wygodny. Jestem z niego zadowolony i sprawia to, że w najbliższym czasie planuję się przesiąść w Octawię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to może demon prędkości, jednak silnik ten (nawet w najsłabszej wersji) sprawdza się do spokojnej jazdy. Jest w miarę zrywny. Niestety przy większych prędkościach niż 120km/h daje się wyraźnie we znaki hałas. Przy jeździe po mieście natomiast jest cichutki i przyjemny.
3,0
Skrzynia biegów
Zdarza się, że bieg nie chce wskoczyć. Jednak są to wypadki rzadkie. Dobrze dobrane przełożenia przyjemnie wpływają na jazdę.
3,0
Układ jezdny
Nie jest to sportowe auto, jednak prowadzi się poprawnie. Nie mam jakichś szczególnych uwag do tego elementu.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętnie - widok do tyłu mógłby być lepszy (szyba i tylne słupki uniemożliwiają manewry bez spoglądania w lusterka boczne). Lusterka boczne: lewe - bardzo dobre, asferyczne; prawe - zbyt małe (kiedyś była moda, żeby w VW montować mniejsze lusterka z prawej strony - moim zdanie błąd).
4,0
Ergonomia
Jak to w autach grupy Audi/VW - wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie i bez żadnych udziwnień.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa poprawnie, choć czasem na dłuższych trasach pasażerowie tylnych siedzeń mogą być nie dogrzani (parują też tylne szyby). Jeśli ktoś posiada wersję z klimatyzacją na pewno jest przyjemniej latem. Bez tego dodatku szyby w dół i może jakoś się da wytrzymać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to limuzyna, więc nie można tutaj mówić o gigantycznych przestrzeniach. Kierowca i pasażer mają dużo miejsca, natomiast tylna kanapa jest tylko dla dwóch osób lub trójki dzieci (bez fotelików). Troje dorosłych nie będzie siedziało wygodnie.
2,0
Wyciszenie
Do jazdy po mieście - ok. Natomiast na trasie, szczególnie przy większych, autostradowych, prędkościach - nie jest przyjemnie. Tak mały i słaby silnik musi być wrzucony na wysokie obroty, żeby coś pokazać, a to wiąże się ze zwiększonym hałasem. Strach pomyśleć jak brzmi w dieslu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie, to też nie można mówić o dobrej ekonomii - na trasie spadnie wprawdzie przy bardzo oszczędnej jeździe do 5,8l/100, jednak przy normalnym wciskaniu gazu trudno zejść poniżej 6. W mieście 7-8 to rozsądny przedział. Serwisowanie w ASO w przypadku Skody nie jest w mojej ocenie złym rozwiązaniem - w Toruniu mają przystępne ceny i jestem zadowolony z ich obłsugi (koszty przeglądu w zależności od zakresu prac zaczynają się od 600 zł).
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest to jedno z tańszych aut w swojej klasie. Większość ludzi wybiera modele podstawowe, ewentualnie z nielicznymi opcjami - jest to zrozumiałe, bo za dodatki Skoda każe sobie liczyć całkiem słono. Poprawne wykonanie sprawia jednak wrażenie, że wpływy wywarte przez właściciela (grupa Audi/VW) są widoczne.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnio mam problem z przełącznikiem do opuszczania szyby-czasem działa, częściej nie.Ponadto spryskiwacz tylnej szyby (odłączyła się rurka, trzeba było to poprawić). Wyciekał również płyn chłodniczy (w miejscu, gdzie wkręcony był czujnik temperatury).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem. Choć faktem jest, że już po 3 latach wysiadł akumulator (trochę za wcześnie) - nie używałem też samochodu przez te 3 lata zbyt intensywnie. Jednak od wtedy, odpukać, nie musiałem go znowu wymieniać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]