Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Hatchback

KamilD, 7 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jest komfortowe, a jednocześnie pewnie zachowuje się w zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : cewka
4,0
Całokształt
Auto ma wiele zalet i jedną wadę, która niestety bardzo uprzykrza jazdę tym autem na dłuższych odcinkach. Zainteresowanych zapraszam do rozwinięcia opinii o aucie, tam zawarłem szczegóły. Jeśli chodzi o całokształt - bardzo udane auto, to była pierwsza Skoda jaką miałem przyjemność jeździć i po powszechnie panującej opinii, że Skoda to kiepska jakość wykończenia, trzeszczące plastiki i wszechobecna tandeta byłem raczej sceptycznie nastawiony do marki. Jak jednak się okazało - całkowicie niesłusznie. To udane, miejskie auto które zaskoczyło mnie pod wieloma względami. Z faktów o danym egzemplarzu: sprowadzony z Niemiec przez dość zaufanego dealera, 2005 rok, oryginalna powłoka lakiernicza, brak rdzy, kosztował gruuubo powyżej ceny rynkowej, tak naprawdę w tej kwocie można było już szukać Fabii II z bieda silnikiem, bieda wyposażeniem i w bieda stanie ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o mocy 75 KM jest wystarczający do masy pojazdu, szczególnie do miasta czy na drogi wojewódzkie i powiatowe, gdzie zwykle i tak nie jeździmy szybciej niż 90 km/h i rzadko wyprzedzamy. Bez względu na to czy jedziemy sami czy w kilka osób, konieczna jest przed wyprzedzaniem redukcja z piątki na trójkę i ogień, choć w przypadku 75 KM ogień to określenie dość na wyrost ;-) Aczkolwiek poprawnie się odpycha, jestem zdania, że jak ktoś nie potrafi wyprzedzać to i autem dwustukonnym będzie robił to pokracznie i stwarzając niebezpieczeństwo - dokładnie jak z parkowaniem, jeden zaparkuje SUVem w centrum miasta bez problemu, inny będzie Fiatem 500 czy Toyotą Aygo miał problemy, wszystko to kwestia umiejętności. Silnik jak na chwilę obecną nie sprawia problemu. Zalany olejem syntetycznym, niestety wlany Castrol, ja bym lał Motula, ale cóż, auto nie jest moje. Zawiodła jedna cewka, silnik zaczął palić na trzy gary, prosta diagnoza. Nie ma się co dziwić, cewki padają w nich podobno jak muchy, a ta, która padła, była od nowości w aucie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest świetna! Precyzyjna, biegi można zmieniać niesamowicie szybko, nigdy nic nie zgrzytnęło ani nie było problemu z wbiciem bądź zmianą biegu.
4,0
Układ jezdny
Daję cztery gwiazdki tylko dlatego, że nie można dać czterech i pół. Doskonale nie jest, bo to auto miejskie. Układ kierowniczy jest precyzyjny, choć brakuje mi tego "czucia" drogi po Hondzie Accord, którą jeździłem. Teoretycznie Fabia robi to co chcemy, ale nie jestem jej do końca pewien. Finalnie okazuje się, że dobrze trzyma się drogi i nie zachowuje się nieprzewidywalnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu dużo pisać, to jeszcze ta era, gdzie auta nie miały masywnych słupków, wszystko dookoła doskonale widać.
2,0
Ergonomia
No właśnie, tutaj opiszę dość istotną wadę Fabii, o której wspominałem na początku. Nie jest ona związana ze wzrostem czy komfortem samych siedzisk, tutaj jest nieźle. Ale rozmieszczenie pedałów jest tragiczne, po prostu nieanatomiczne i bardzo niezdrowe dla kręgosłupa i stawów, już tłumaczę dlaczego - otóż wszystkie pedały są przesunięte mocno w prawo względem samego fotela, w efekcie lewa noga operująca sprzęgłem wykonuje wieczną rotację wewnętrzną, staw kolanowy jest nieustannie przekrzywiony do środka, co jest bardzo szkodliwe. Nie lepiej jest z gazem - tutaj co prawda kolano jest ustawione na zewnątrz, co jeszcze nie jest tak szkodliwe jak rotacja wewnętrzna, ale stopa jest wykrzywiona jeszcze bardziej na zewnątrz. Spowodowane jest to masywnym tunelem środkowym, który uniemożliwia szerszy rozstaw ud, ale sam pedał gazu wymaga o mocnej rotacji zewnętrznej stopy. Najgorszy jest efekt finalny, bo pomimo wygodnych siedzeń z zadowalającym podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, kręgosłup i tak jest ustawiony w nienaturalnej, wykrzywionej pozycji - to tak, jakbyście Państwo usiedli prosto na krześle i wykrzywili obie nogi w prawo - proszę tak usiąść i odpowiedzieć samemu sobie, czy jest to wygodna pozycja - od razu czuć nienaturalne naprężenia mięśni posturalnych, jak prostowniki grzbietu (proszę wybaczyć szczegóły, ale to mój konik ;-) Niestety, jest to szczególnie męczące w mieście, gdzie często operujemy sprzęgłem. W trasie mniej dokuczliwe, ale nadal - prawa noga będzie w niewygodnej pozycji i nie ma możliwości tego skorygowania, wszystko psuje tunel środkowy. Nie wiem co za kretyn to wymyślił, w żadnym innym aucie z czymś takim się nie spotkałem. Co do przycisków zaś, wszystko umieszczone jest dość intuicyjnie, chociaż irytujące jest kiepskie podświetlenie przycisku klimatyzacji, czasem nie zauważę, że jest włączona.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cztery gwiazdki, bo na pierwszym stopniu dmuchawy chłodzi za słabo, na drugim robi się zimnica i trzeba odpowiednio dobierać temperaturę. Parują szyby, ale to raczej kwestia filtru kabinowego, muszę jak najszybciej wymienić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w sam raz, nie będzie ciasno, nie będzie przestronnie, nawet na dłuższych trasach raczej nikt nie będzie narzekał no chyba, że wszyscy pasażerowie mają powyżej 190 cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Jestem niesamowicie zaskoczony wyciszeniem auta, które jest miejską Skodą - spodziewałem się szumów i wycia, tymczasem dopiero przy 90 km/h daje o sobie znać wiatr, ale raczej nikt od auta miejskiego nie oczekuje ciszy jak w Lexusie. Powiem więcej - jest ciszej niż w mojej Hondzie Accord, która jest dwa segmenty wyżej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To Skoda, do mojego roweru części są droższe ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie ciężko o auto z lepszym stosunkiem ceny do jakości - jasne, są auta tańsze w utrzymania i są auta lepsze w całokształcie, ale mówimy tu jednak o relacji ceny do jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z tego co wiem to cewki lubią padać bez powodu, tu jedna została wymieniona na Boscha (150 zł), ale była ona OEM, fabryczna. Resztę wymienił Niemiec w 2014 roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To dopiero się okaże, ale nie spodziewam się po Fabii żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,9
l/100km
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I Hatchback

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.