Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Hatchback

Piotr, 19 lat temu
Silnik 1.2 i 64KM 47kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 24 tys. km
Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 64KM 47kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Materiały z których użyto do wykończenia wnętrza pojazdu mogłyby być milsze w dotyku. Wykończenie w stosunku do aut francuskich z tego samego zakresu cenowego wyraźnie odbiega. Widać Czesi i Niemcy są konserwatystami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra kultura pracy silnika, ale na wolnych obrotach czasem zauważalna niestabilna praca. W/g ASO ten typ silnika tak ma.
4,0
Skrzynia biegów
Uważam, że piaty bieg jest źle dobrany do tego silnika ponieważ przy prędkosci 120 km/h mamy ponad 3500 obr/min i jazda staje się mało ekonomiczna. Powinien być wprowadzony dodatkowy bieg lub lepiej dobrana predkość do obrotów na piątym biegu. Generalnie z tym silnikiem mamy dużą elestyczność jazdy na biegu II, III i IV - oczywiście kosztem ekonomiki jazdy. Występują niekedy trudności z wbijaniem wstecznego biegu - ale jest to problem nie tylko tego modelu.
3,0
Układ jezdny
Fakt, auto ma sztywne zawieszenie czego nie da się ukryć na naszych drogach. Prowadzi się bardzo dobrze na zakrętach. Po dwóch latach eksloatacji na osiedlowych spowalniaczach wyraźnie słychać stuki i trzaski z zawieszenia - tego jednak nie powinno być. Wiem, że w stan naszych dróg jest katastrofalny ale układ jezdny oceniam na 3
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność ograniczają grube słupki przednie. Jeżeli jeszcze założy się owiewki na szyby w drzwiach to zupełna katastrofa - szczególnie w okresie jesienno - zimowym (osobiście musiałem je zdjąć) Chciałbym wiedzieć czym kierował się ten, który wymyślił tak małe prawe lusterko zewnętrzne. Kiepska widoczność, niezrozumiałe rozwiązanie.
4,0
Ergonomia
1 Rozmieszczenie sterowników elektryki szyb i czentralnego zamka jest kiepskie i bardzo nieestetyczne. 2. Nie wiem czy konstruktor próbował otworzyć bagażnik i wlew paliwa od wewnątrz nie otwierając drzwi - chyba nie. 3. Dziwignia podnoszenia fotela kierowcy jest zbyt długa - wsiadając opuszczam sobie fotel.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po półtora roku eksploatacji wentylacja zaczęła głosniej pracować. W ASO poinformowano mnie, że przyczyną może być zapchany filtr przeciwpyłkowy i jego wymiana kosztuje ok. 70 zł. Na pochwałę zasługuje fakt, że w tej klasie samochodu mamy nawiew na nogi pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć.
4,0
Wyciszenie
Zawsze może być lepiej. Nie mam uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest ekonomiczny pod warunkiem delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu ale przy tej mocy silnika nie zawsze uda się tego uniknąć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie jestem zadowolony z użytkowania auta. Jedynie ceny w ASO nie odzwierciedlają ich profesjonalizmu - ale to już zupełnie inna sprawa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez uwag.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Woda wlewała się przez uszczelnienia drzwi do wewnątrz pojazdu - usuwano nieszczelności na gwarancji wkręcając dodatkowe śruby w drzwi. Po tej naprawie skrzypią plastiki na drzwiach. Nawaliła centralka alarmu po roku eksploatacji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,3
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I Hatchback