Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Hatchback

orfeusz, 12 lat temu
Silnik 1.2 i 64KM 47kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 64KM 47kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jazdy...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dożywotni łańcuszek rozrządu to bujda, koszt wymiany wyższy niż paska.
Zawieszenie : Nasze drogi wykańczają drążki i tuleje. Co przegląd jakaś guma do wymiany.
Układ elektryczny : Gnijąca wiązka elektryczna - u mnie zabezpieczyło ją ASO i nie miałem problemów.
4,0
Całokształt
Jeśli egzemplarz jest zadbany i również wy będziecie od niego dbać - posłuży długo i odwdzięczy stosunkowo dobrą niezawodnością oraz komfortem. Usterki jak w każdym samochodzie, ale wg mnie i tak występują rzadziej niż u innych, a koszty napraw nie są wygórowane. Samochód wygodny, silnik elastyczny i ekonomiczny (jeśli umiecie jeździć ekonomicznie, bo jeśli nie - nawet hybryda będzie dużo palić).
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tą pojemność jest naprawdę b. dobrze. Samochód nie jest ciężki, więc przy niepełnym załadunku można czerpać przyjemność z jazdy. W mieście wystarczająca dynamika - wbrew pozorom nie ruszamy ostatni spod świateł. W trasie bardziej do spokojnej jazdy, ale jeśli dobrze wyczuje się samochód można nawet dość sprawnie wyprzedzać. Trochę gorzej jest na autostradzie, bo jeśli chcemy pojechać >120 km/h trzeba go podkręcić i robi się głośno, ale bez przesady... śmigam często po autostradowej obwodnicy, również po A4 i nie jest źle, a wręcz bardzo dobrze. Kultura pracy - zadziwiająco dobra. Po ok 160tys km zaczął szumień łańcuszek i poduszka pod silnikiem, po wymianie - cisza na biegu jałowym, przy przyspieszaniu miły dla ucha pomruk (nie przesadzam - spytajcie innych właścicieli). Do spokojnej jazy po mieście obroty ok 2000tys wystarczają, a podróżowanie jest ciche i przyjemnie. Jeśli będziemy utrzymywać obroty 2500-3500 - pojedziemy znacznie dynamiczniej (ale głośniej). Wedle uznania każdy dopasuje ten silnik do siebie.
5,0
Skrzynia biegów
Na liczniku ponad 170tys km, a skrzynia dalej chodzi precyzyjnie, cicho i wygodnie. Inne słowa zbędne - to olbrzymi plus Fabii.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, pewnie czuje się w zakrętach... niczym samochód z kilku klas wyżej. Prowadzi się precyzyjnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Tylne słupki ograniczają widoczność przy cofaniu - trzeba przestawić się na lusterka. Przednie też czasem potrafią coś zasłonić, ale to kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
Nie ma do czego się przyczepić - wszystko pod ręką i we właściwym miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo braku klimy w mojej wersji nie mam co narzekać latem... wlot do układu jest umiejscowiony w takim miejscu, że jest zawsze zacieniony i po przedmuchaniu gorącego, zalegającego powietrza, z kratek wentylacyjnych dostajemy na twarz przyjemne, chłodniejsze (od otoczenia) powietrze. Zimą - kilka km i już we wnętrzu zaczyna robić się cieplutko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 180 cm wzrostu i zarówno ja, jak i pasażerowie za mną nie narzekają. Jeśli ktoś lubi rozwalić się na fotelu i prowadzić niczym wieloryb lub \"ABS\" - pewnie znacznie ograniczy miejsce komuś na tylnej kanapie. Jeśli jednak ma poprawnie ustawiony fotel (tak, tak - wg zaleceń których uczyliśmy się wszyscy na kursie) nikt nie będzie narzekał. Dużo miejsca na nogi z tyłu wiążą się także ze specyficznym ukształtowaniem przednich foteli (miejsce na kolana) i wolną przestrzenią pod nimi (wygodnie zasiądą nawet pasażerowie o olbrzymich stopach).
4,0
Wyciszenie
Przy ok 2000 obr jest cicho i przyjemnie (spokojna jazda po mieście). Jeśli chcemy pojechać dynamiczniej lub poza miastem, przy 2000-3000 obr robi się głośniej, ale bez przesady - nadal jest miło. Jeśli udamy się na autostradę lub zaczniemy wyprzedzać to obroty 3000-4000 narobią już odrobinę hałasu wewnątrz, co mimo wszystko nie uniemożliwia komfortowego podróżowania - głośniej trzeba nastawić radio. Trzeszczące plastyki o których piszą inni - nie dokuczają mi jakoś bardzo, powiedziałbym wręcz, że są standardowe. Jeśli ktoś trafi na rozklekotany egzemplarz lub sam nie potrafi jeździć i tłucze się na każdej napotkanej dziurze - pewnie, że będzie miał plastykową orkiestrę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie raczej zadowalające (jak poniżej). Ceny przeglądów i napraw uzależnione od miejsca gdzie chcecie je robić. Mój samochód od zakupu serwisowany był w ASO, więc to kontynuowałem... jednak nie będąc zadowolony z obsługi zmieniłem na inny serwis (też duży, ale pogwarancyjny, specjalizujący się w Skodzie, VW i Audi) więc auto jest dalej pod dobrą opieką. W takim wypadku trochę to kosztuje, ale jak widzicie z moich komentarzy - opłaca się, bo ZADBANA SKODA ODWDZIĘCZA SIĘ! Musicie jednak liczyć się, że po pewnym przebiegu będzie parę rzeczy do wymiany... jeśli jednak nie zaoszczędzicie na tym - będziecie cieszyć się swoimi Fabiami jeszcze długo. Możecie serwisować również sami lub u \"pana Staśka w garażowym warsztacie\", wtedy części zamienne są b.tanie i ogólnie dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
W śród aut używanych, za tą cenę możecie mieć starszy, \"doświadczony\" samochód lepiej wyposażony, lub trochę gorzej wyposażoną Fabię, ale za to młodszą, a jeśli zadbaną - stosunek jakość/cena na 5.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w używanym aucie - czasem jakaś pierdołka musi się przydarzyć. Do tego nasze drogi dają Fabii w kość. Wkurzające były przeciekające drzwi, ale naprawią to w każdym serwisie (można też samemu zdjąć plastyki i uszczelnić \"fabryczne szpary\" sylikonem).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem kilka problemów, ale podejrzewam, że w większości związane one były z dwumiesięcznym staniem \"pod chmurką\" w deszcze i na pełnym słońcu w solidne upały... auto miało prawo się \"zastać\" i dostać np. po elektryce. Poza tym tylko to co eksploatacyjne...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,3
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I Hatchback