Silnik
: 13 sek do sety i 170 km/h realnej prędkości max. przy niskim spalaniu to naprawdę osiągi kompaktu a nie małego samochodu. Auto wogóle bardziej prowadzi się i jeździ jak kompakt a nie A klasa
5,0
Całokształt
Auto jest bardzo dobre i ma de facto tylko jeden mankament - jest bardzo niskie i ciężko nim hasać po polach i wichurach za lasem
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest całkiem żwawy, jak na 3 cylindrową konstrukcję jest dość cichy i nie drży jak analogiczne 1,0 toyoty z kolińskich trojaczków. 75 kM nieźle sobie radzi z małym pojazdem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bardzo dobra, i taka jak lubię: krótkie skoki, bardzo dokładna, biegi wchodzą pewnie i bez problemu że nie wiemy który właśnie jest wrzucony
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny aut klasy A/B jak wiadomo cudem nigdy nie jest - tutaj jest po prostu dobrze, praca zawieszenia dość cicha. Jedynym mankamentem jest bardzo niskie zawieszenie - jeżeli ktoś mieszka na tzw wichurze i codziennie jeździ przez doły i góry to lepiej niech nie kupuje tego samochodu, małe wzniesienie i już trzemy zderzakiem - auto zdecydowanie na asfalt a nie w pola !
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra w każdym kierunku, skoda jest ładnie przeszklona i nie paruje w deszczu co też jest bardzo ważne
5,0
Ergonomia
VW - a i Skoda dzięki temu ma od lat wzorową ergonomię i w tej kwestii nic się nie zmieniło - wszystko pod ręką i bardzo czytelne, trochę przekombinowana obsługa komputera pokładowego z niefortunnie umieszczonym przyciskiem reset.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo wydajna - ogrzewanie też, rzecz niezwykle istotna auto bardzo szybko się zagrzewa - w desce jest wskaźnik temp silnika i w lato 90 st. C osiąga po przejechaniu 0,8 - 1,0 km !!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam że jak na auto segmentu A+ (bo tak jest pozycjonowane) konstruktorom udało się wyczarować tyle miejsca co w B klasie 250 litrów bagażnika i dużo przestrzeni. Ważne dla kierowców wysokich (mam 194 cm) do tego samochodu się mieścimy - fotel kierowcy jak się odsunie do końca to dla mnie jest to nawet za daleko ! Super !
3,0
Wyciszenie
Auto całkiem ciche - do 4000 obr/min wręcz bezgłośne, a wyżej nie trzeba go kręcić - bo 90 % swoich możliości pokazuje właśnie do 4000
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest rewelacja ! Niskie koszty ubezpieczń, tanie opony i niskie spalanie to w tym samochodzie to co powoduje uśmiech kierowcy. Wokół spalania narosły wręcz legendy - więc powiem jak to wygląda u mnie:auto jak każdy nowy MPi pali po prostu tak jak się jeździ: moja żona ma ciężką nogę i cały czas wali gaz i hamulec więc i spalanie osiąga 5,5 na sto średnio, ja jeżdżę trochę bardziej przemyślanie i auto pali 4,6-4,8; generalnie auto pali w zakresie 3,0-6,0 i to tylko od kierowcy zależy do jakiego wyniku się zbliży !
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 37,500 nowy samochód całkiem przestronny, z pełną elektryką, klimą, radiem, ESP/ASR, ciemnymi szybami i metalikiem to jak na ceny samochodów nowych propozycja bardzo dobra. Zapłaciłem gotówką ze sprzedaży poprzedniego auta, bo niestety muszę stwierdzić że oferty kredytowe są beznadziejne a kredyty potwornie drogie (RRSO rzędu 18-30 % rocznie: jak na kreche samochodową za drogo !!!)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie auto ma tylko 4000 km (z tym że zrobione w dwa miesiące !!). Auto będzie robiło więc średnio 25 tys rocznie - z czasem zobaczymy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było i mam nadzieję nie będzie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 75KM 55kW
[l/100km]