Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda 105 II

trybun ludu, 18 lat temu
Silnik 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 201 tys. km
Skoda 105 II 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW 1983-1990 - Oceń swoje auto
2,31
42% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
tylko dla tych co nie licza czasu i pieniedzy. jesli chcesz dojezdzac do pracy to zdabaj o nienormowany czas pracy w innym przypadku zawsze startuj auto o godzine wczesniej niz wymaga tego dojazd do fabryki.
Wrażenia
1,0
Silnik
na zimnym silniku przy probie startu z miejsca trzeba dac 50% gazu i baaaardzo wolno puszczac sprzeglo zeby nie zgasl. elastycznosci nie stwierdzilem. roznica w jezdzie na 3 i 4 biegu jest tylko w spalaniu - jesli nie wyjedziesz pod gore na 4 to na 3 tez nie da rady. wyprzedzac mozna tylko rowery i to pod warunkiem ze to nie tandem. przez okragly rok trzeba jezdzic na ssaniu. silnik na oko 300% za slaby.
2,0
Skrzynia biegów
w tej skodzie powinny byc tylko 4 biegi: wsteczny, 1, 2 i 4. prz czym 4 urzywana tylko do jazdy na wprost i po rownym.
2,0
Układ jezdny
auto nie pozwala odczuc jakichkolwiek pozytywnych wrazen z jazdy, oczywiscie tlucze sie wszystko. mozna smialo liczyc kostke brukowa trzymajac reke na kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
wydac wszystko - ksztalt cygara
2,0
Ergonomia
niewygodna, brak regulacji, w wersji ´S´ nie mozna nawet szyb opuscic w tylnych drzwiach. pasy bez napinaczy, kierownica za nisko itd.itp.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie polega na wdychaniu jakiegos smierdzacego powietrza z huczecego czegos a chlodzenie na otwieraniu szyb w przednich drzwiach.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierownica za nisko - masz ponad 180cm nie nos bialych spodni - beda szare pregi na wysokosci kieszeni.
2,0
Wyciszenie
wyje, huczy, warczy na zmiane i w roznej tonacji. na tylnej kanapie czlowiek czuje jakby siedzial na radzieckim odkurzaczu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie pali 5,5 a w miescie 7,5 ale stanowczo odradzam jazde w trasie - ciezko to cos rozpedzic do 100-120 km/h pod byle goreczke trzeba redukowac, nie mozna wyprzedzac, caly czas czlowiek czuje jak auto sie meczy ma sie ochote wysiasc i popchac zeby pomoc silnikowi. w miescie jest jescze gorzej grzeje sie jak motocykle marki Komar. w lecie nie da rady przejachac przez centrum krakowa bez gotowania wody w chlodnicy. auto dobre jesli chcesz jezdzic z domu do fabryki ale pod warunkiem ze nie przez miasto - wtedy pali baaardzo malo.
3,0
Stosunek jakość/cena
auto z wszechmiar warte swej ceny (300zl)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
sypie sie wszystko. no ale co sie dziwic toz to socjalistyczny wynalazek a w tamtych czasach dbali o to zeby pracy nie brakowalo. moja skoda w tej chwili to juz kompilacja trzech aut. wymieniane bylo wszystko po kilka razy.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wiele razy auto zdechlo na skrzyzowaniu, w zimie nie odpalalo itd. ono samo jest swoja najpowazniejsza usterka.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda 105 II