ocena 5 dlatego ze:
1 - mam sentyment do tego samochodu
2 - oceniam wedlug kryteriow obowiazujacych 23 lata temu
3 - wszystko co moglo sie zepsuc wymienilem i teraz jest jak nowy.
4 - samochod anty kradziezowy...
samochod byl garazowany przez czesc swojego zycia i po 23 latach eksploatacji blach jest w stanie IDEALNYM!
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik nie przechodzil remontu, niskie obroty kolo 800 - chodzi rowno. w silne mrozy (-20C) nie zapala. poza tym jak na ten wiek to wszystko gra, nie lubi natomiast postoju w korkach - przegrzewa sie momentalnie. niski stopien sprezania - 8,5
3,0
Skrzynia biegów
po 60000 wymienilem cala skrzynie i mechanizm roznicowy w wyniku rozsypania sie biegu wstecznego. polosie dlugie i lozyska sa malo wytrzymale - usterka typu "ten typ tak ma"
4,0
Układ jezdny
srednica zawracania okolo 12m, czym bardziej skreca sie kola, tym mocniej trzeba krecic kolkiem - wymaga to troche sily. do predkosci 100km/h (!) nic nie trzesie i nie wibruje. nalezy czesto smarowac zwrotnice.
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko widac! cienkie slupki nie przeszkadzaja w ogole, niestety do tylu patrzac nie widac gdzie konczy sie pokrywa silnika wiec trzeba troche wyczucia podczas parkowania.
4,0
Ergonomia
hmm, kiedys to byla limuzyna..., cienkie kolo kierownicy bardzo przyjemnie lezy w dloniach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zime nalezy sie wybac na dluuuuga trase zeby woole oplacalo sie wlaczac ogrzewanie. 2 stopniowy wentylator, nawet niezle dmucha. wedlug orgynialnej instrukcji nie nalezy wlaczac wentylatora na najwyzsze polozenie na dluzej niz kilka minut - grozba spalenia silnika wentylatora (!)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygoda, wygoda, wygoda. siedzi sie jak na fotelu lub wersalce.
3,0
Wyciszenie
troche jest wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po miesice, zwlaszcza w korkach pali sporo, na trasie do 80 km/h bardzo malo. kazdy mechanik o naprawi, czesci nowe orginalne i rzemieslnicze sa dostepne i tanie, na zlomie jeszcze taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu - 3000 USD (nowy 23 lata temu)
koszt napraw duzych i malych - przestalem liczyc jak przekroczylo 6000 zl.
jakosc - jak na ten wiek - rewelacja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi sie raczej nie psuja, bo po prostu nie ma zadnych prawie drobiazgow. wymienilem:
- przelacznik kierunkowskazow 30 zl
- zo pol roku zakup w supermarkecie borygo (wycieka z kazdego mozliwego laczenie - samo sie rozszczelnie po jakims czasie wiec naprawa tego jest nie warta zachodu)
- zerwana linka gazu, rozne uszczelki, kondensator, termostat, itd....
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
no i tu juz troche gorzej. silniki skod z serii 100 sa obliczone na okolo 90000km, potem remont. wymienilem:
- skrzynka + dyferencjal + polosie dlugie + sprzeglo 1600 zl
- aparat zaplonowy + rozrzad 300 zl
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW
[l/100km]