Ma 29 lat i nadal jeździ. To pojazd z innej epoki ale dzięki moim modyfikacjom daje radę wielu współczesnym
Wrażenia
5,0
Silnik
Dopiero na silniku 742.136 LPG stara babiczka zaczęła naprawdę jeździć. Przebieg 15000 dotyczy tego silnika. Zasilania benzynowego brak.
3,0
Skrzynia biegów
5-biegowa kupiona na autozłomie, troche głośna, od modelu 120. Te skrzynie mogłyby być lepsze.
5,0
Układ jezdny
Z przodu sprężyny skrócone o 1,5 zwoja i wór cementu w bagażniku, zębatkowa przekładnia. Tył - szeroki rozstaw. Reszta bez zmian. Koła 14" z oponami Uniroyal Rallye 550 - 175/65R14H
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko dookoła.
4,0
Ergonomia
Skróciłem lewarek od biegów. Trochę za wysoko pedał hamulca w stosunku do gazu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dużych mrozach trochę mu zejdzie zanim sie nagrzeje. Wentylator wyje jak słoń i smarowanie już mu nie pomaga. Wadą jest brak możliwości całkowitego zamknięcia nawiewu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale, z tyłu trochę lepiej niż w maluchu.
3,0
Wyciszenie
Auto dosyć hałaśliwe, ale tam nie ma mat głuszących więc musi być głośno. Dla porównania w Felce jest ok 2 cm watoliny i wykładzin głuszących.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa LPG 8l/100. Wszystkie naprawy robię sam lub z pomocą zaprzyjaźnionych mechaników i ślusarzy. Części bardzo tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto można kupić za grosze. Fakt że trzeba trochę nad nim popracować, ale dzięki temu potem długo służy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z racji wieku pewne elementy mniej lub bardziej ważne wysiadają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie była ciągnięta na smyczy. Jak coś wysiadało to nigdy nie do tego stopnia żeby się nie dało wrócić do domu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 120 L 52KM 38kW
[l/100km]