Nie ma lepszego samochodu! To je najlepsi automobil, wyraben v Mlada Boleslav
Wrażenia
5,0
Silnik
po właściwej regulacji silnik pracuje b. równo, na biegu jałowym jest niemal niesłyszalny, nie występują żadne drgania nadwozia. Niezawodny i trwały. Tylko trzeba dbać o częstą regulację i konserwację. Zaskakuje mnie dobra dynamika, np. poruszanie się w ruchu miejskim nie nastręcza żadnych trudności. Na prostej długiej osiągam prędkość powyżej 140 km/h. Wystarczy, nie?
4,0
Skrzynia biegów
Najważniejsze, że zsynchronizowana. Sterowanie wygodne, a biegi wchodzą lekko. Czwarty bieg pozwala na niezłe przyśpieszenia (chociaż przełożenie ma 0.96)
4,0
Układ jezdny
Żadnego (!) luzu w układzie kierowniczym. Precyzja sterowania należyta. Chociaż koło kierownicy jest ogromne (40 cm średnicy).
Komfort
5,0
Widoczność
Ach, ach, żeby tak każdy samojazd miał tyle do zaoferowania w tej materii...
4,0
Ergonomia
Mnóstwo schowków, dużo miejsca dla siedzących (również z tyłu). Oczywiście na nogi to tak dużo przestrzeni nie ma, ale rozstaw osi robi swoje. No i błotniki przednie ingerują w środek. Głowy jadących nie szorują podsufitki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bezprzeciągowa - czyli kratki w tylnych słupkach, tak jak w Wartburgu, lub PF 125p. To wspaniały wynalazek, bo powietrze sobie cały czas cyrkuluje. Po włączeniu ogrzewania i odparowaniu wnętrza nie ma szans na ponowne zamglenie szyb. Nadmuch ciepłego powietrza kierowany na szybę przednią b. dobry. Dość nieduży strumień powietrza, ale wystarczający zupełnie. W końcu szyba nie ma takiej powierzchni, jak we współczesnych autach. Dmuchawa bardzo cicha. 1 bieg niesłyszalny!a
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo akuratna, poza błotnikami, które wchodzą do wnętrza pojazdu.
4,0
Wyciszenie
Silnik na biegu jałowym cichutki. Głośny staje się przy wysokich obrotach. Akceptowalna prędkość szosowa - tak do 100, 110 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na dość spore autko, ale o małej turbince, to jest git. Nawet w zimie Skodzianka spalała mi 8, 8.5 litra. W sezonie letnim mniej, nawet 6 litrów. Nie ma chyba tańszego w utrzymaniu auta. Ceny części do modeli 100 - 110 są bardzo atrakcyjne. Za robociznę nie płacę, bo wszystko robię sam. A naprawić tak wzorowo proste auto, to niemal pestka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niechaj konkurencja zmyka w popłochu!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko się trzyma, tylko trzeba brać poprawkę na zaawansowany wiek - 26 lat, w końcu staruszka. Nie do wiary, że muszę tylko jakieś drobnostki zrobić, nigdy nic poważnego się nie stało. Ale to głównie zależy od sposobu eksploatacji, a moja skodzianka jest w bardzo dobrym stanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się poważnego nie stało, ot gaźnik i zapłon, no i hamulce... i tyle