Inne
: Jazda zimą!!!Napęd tył i wszystko jasne.Wychodziła z niejednej zaspy na letnich oponach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Kiepskiej jakości lakier piecowy,daje ładny ,ale KRÓTKOTRWAŁY efekt po polerowaniu.Widoczna rdza przeważyły o checi odswiezenia całości.
Inne
: Mały,płaski przedni bagażnik.
Silnik
: To nie wada,ale bak paliwa32l moglyby byc wiekszy
5,0
Całokształt
Cenię ten woz za radośc podróżowania.Prowadzi się przyjemnie,czesto pozytywnie zaskakując na trasie.Prosta konstrukcja nie natręcza kłopotów podczas napraw czy konseracji.Taki auto nie może stac w garażu,ono potrzebuje pędu powietrza między halogenami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na swoje skromne 43KM i technologiczne 50 lat elastycznośc jest zadziwiająca.Ładnie wchodzi na wyższe obroty,prosty,łatwy w obsłudze.Pamietac tylko należy o właściwej regulacji gaźnika,zaworów czy zpłonu.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i łatwa w obsłudze.jeśli nie działa albo sprzęgło zapowietrzone,albo tłoczek z uszczelką do wymiany.No i przydałby się piąty bieg.
4,0
Układ jezdny
Wymaga wyczucia.Lekki przód i dociążony tył,podczas jazdy, zwłaszcza na zakrętach, objawia się nadsterownością.Ten sam zakręt zimą pokonujemy w innym stylu niż latem.Na śliskiej nawierzchni auto idealnie daje się wyprowadzić z jazdy bokiem, na suchym, kiedy opona trzyma trzeba uważać na znoszenie kół tylnych.Auto wrażliwe jest na boczne podmuchy.
Komfort
3,0
Widoczność
Wszystko ok kiedy pogoda jest ładna.Mała odległośc od przedniej szyby głowy kierowcy i oślepiajace słońce nie ułatwiaja prowadzenia auta.Podczas deszczu wycieraczki nie zawsze nadążaja z oczyszczeniem szyby,również parowanie szyby to standard.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie bez zarzutu.Wszystko co niezbedne w zasięgu ręki.Wszystkie wskaźniki w zasięgu wzroku.
Przednie siedzenia mozna ustawic w kilku położeniach w zalezności od wzrostu,oparcie również posiada regulację.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mogę potwierdzic obiegowej opini o słabym ogrzewaniu.Nagrzewnica jest pod prawym tylnym siedzeniemi i spisuje sie idealnie.Ogrzewanie otwieramy gałką miedzy siedzeniami.Nadmuchem,w zalezności gdzie dogrzac chcemy bardziej,sterujemy gałkmi pod deską.Wentylacja to dwustopniowa dmuchawa,a jak to nie starcza otwieramy flenterki.Przed jazdą w porze deszczowej lub zimowej warto zadbac o dobre dogrzanie auta i szmatkę do wycierania zaparowanej szyby czołowej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest sporo.Wielokrotnie zdarzyło mi się jechac z kompletem 5 osób.Nikt nie narzekał.
3,0
Wyciszenie
Bardzo skromne.Charakterystyczny dźwięk silnika ohv nie wymaga wyciszenia.Jazda z prędkością do 100km/h jest najbardziej przyjemna.Ponad to szum powietrza jest dośc znaczny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest różne,zależne od stylu jazdy, sprawności silnika,opon itd.Przy 90 km/h na trasie 7-7,8l/100km,miasto do 9l.Jesli jeździmy szybciej spalanie dojdzie do 10 lub nieco ponad.Częsci eksploatacyjne są ogólnie dostępne,cenowo bardzo atrakcyjne.Dużo droższe są części nowe i trudno dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie skodę 100 można kupic za 1000zł,przeważnie jednak w kiepskim stanie z dziwnymi przeróbkami.Doprowadzic ją do stanu dobrego można niskim kosztem i własnym zaangażowaniem.Ceny częsci są przystepne,proste auto odwdzięczy się bezawaryjnością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na proste 40 letnie auto bywa różnie.Trzeba o nie dbac.Urwany chlapacz,pękniety wężyk paliwowy,zapchany filtr paliwa,zużyty palec rozdzielacza,brak masy w kierunkowskazie itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 42KM 31kW
[l/100km]