Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo IV Liftback

Tomasz K., 7 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Toledo IV Liftback 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczny silnik, oszczędnie obchodzący się z paliwem. Obszerne ale wąskie wnętrze, duży bagażnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Samochód w miarę wygodny oraz pojemny i dynamiczny. Bardzo oszczędnie obchodzi się z paliwem, nawet przy dynamicznej jeździe. Sylwetka ładniejsza niż w bliźniaczej Skodzie Rapid. Poprzednio przez 3,5 roku przejechałem Octavią 2fl prawie 200 tys. km, która od Toledo była droższa o kilka tys. zł, a komfort był nieporównywalnie większy. Ja bym Toledo drugi raz nie kupił do takiego użytku jak obecnie (45-50 tys. km na rok). Więcej komfortu w tym segmencie oferują chyba jednak auta francuskie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo sprawnie sobie radzi z samochodem, jest oszczędny, od wymiany do wymiany (30 tys. km) nie wymaga dolewania oleju. Dobra elastyczność, jedzie bez protestów od 1500 obr/min. Zimą szybko łapie temperaturę (dodatkowo jest chyba jakieś dogrzewanie bo w zimie w kabinie lekko ogrzane powietrze już po 1-2 kilometrach).
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo 5 przełożeń autem bardzo dobrze jeździ się po autostradach (przy 150km/h silnik kręci się na 2700obr/min) i po mieście, skrzynia ma długie przełożenia. Biegi przełączają się jak w Octavii czyli precyzyjnie i z wyczuwalnym oporem. Samochód nie chce jechać więcej niż Vmax w papierach (jest jakiś ogranicznik).
4,0
Układ jezdny
Sztywno i sprężyście, jak w vagach. Po 120 tys. km nie słychać żadnych stuków. W porównaniu z zawieszeniami aut francuskich (np. C4, Laguna) trzęsie tyłkiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Przydałaby się tylna wycieraczka podczas deszczu (była to opcja za dodatkową kasę, w aucie za prawie 70 tys. zł!). Światła mijania niezłe ale drogowe słabe. Boczne przednie szyby podatne na zabrudzenia podczas jazdy w złej pogodzie (deszcz/śnieg).
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa, obsługa łatwa. Nie mam podłokietnika z przodu ale jak sprawdzałem to utrudnia on zapinanie pasów bezpieczeństwa. Minusem jest zamek pokrywy bagażnika, o który już wielokrotnie uderzyłem się boleśnie w głowę (mam 185cm).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna dobrze działa, ogrzewanie zimą też szybko zaczyna być odczuwalne. Dmuchawa nie hałasuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto mogłoby być szersze! Dużo miejsca na nogi. Generalnie dla 4 dorosłych osób wnętrze wystarczające ale 3 osoby o średniej posturze z tyłu raczej nie usiądą w dłuższa drogę bo jest za wąsko. Ogromny bagażnik. Przednie fotele trochę za wąskie. Wnętrze to plastik fantastik - materiał tylko na siedzeniach, podsufitce i podłodze.
3,0
Wyciszenie
Octavia 1,9 tdi uchodząca za głośnego klekota była lepiej wyciszona i przyjemniej brzmiała wewnątrz. Auto nie ma osłony silnika i wyciszenia maski. Przebycie trasy 300-500km w szybkim tempie (powyżej 150km/h) jest męczące ze względu na hałas. Najbardziej jednak drażnią odgłosy silnika podczas jazdy w górzystym terenie obciążonym autem (3-4 osoby), wtedy robi się nieprzyjemnie. Wnętrze jest całe z plastiku, co chyba też ma wpływ na wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisu autoryzowanego przystępne (zwykły przegląd ok. 700zł). Bardzo niskie spalanie (z całego okresu użytkowania ok. 5l/100km).
2,0
Stosunek jakość/cena
Za drogo o ładnych kilka tysięcy, jak za ten samochód (za wąski, za głośny, za plastikowy, braki w wyposażeniu). Ohydne fabryczne dekle na kołach, zaprojektowane chyba przez kominiarza. Dobrze, że choć na zderzaki i lusterka nie pożałowali farby...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek brak, nawet żarówki się nie przepalają.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwie naprawy gwarancyjne (wymiana alternatora po 17, wymiana czujnika powietrza przy intercolerze po 34 tys. km).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Toledo IV Liftback