Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo IV Liftback

jarni, 10 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Toledo IV Liftback 1.4 TSI 122KM 90kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Podsumowując wszystkie oceniane cechy i auto jako całość, Toledo wypada znakomicie. Duet silnik 1.4 TSI 122KM i 7-stopniowa automatyczna skrzynia DSG radzą sobie w każdych warunkach. Auto prowadzi się wybornie o ile drogi są wyborne ;) Widoczność do tyłu jest klarowna - nie ma żadnych "zakłócaczy". Ergonomia, wentylacja i przestrzeń wewnątrz oraz w bagażniku imponują. Niezawodność auta jest - jak na razie - stu procentowa. Spalanie niskie. Z wyciszeniem mogłoby być lepiej, ale - jak to mówią - nie ma róży bez kolców.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem bardzo zadowolony z tego silnika. 1.4 TSI 122KM to najmocniejsza jednostka benzynowa z jaką można było nabyć ten samochód i - moim zdaniem - najoptymalniejsza spośród silników benzynowych. Auto jest bardzo zwinne w ruchu miejskim, bardzo sprzyjającym dynamicznej jeździe (np. gdy trzeba przyspieszyć aby zdążyć na światłach) a także w trasie - gdy potrzeba mocy aby wyprzedzić kilka samochodów.
5,0
Skrzynia biegów
7-stopniowa skrzynia DSG to idealne połączenie z silnikiem 1.4 TSI 122KM. Podczas spokojnej jazdy zachowuje się bardzo inteligentnie - przełożenia w górę i w dół następują dokładnie wtedy, kiedy trzeba. Prawdziwa frajda zaczyna się jednak wówczas, gdy zapragniemy dynamicznej jazdy - mimo twardego trzymania nogi na gazie przełożenia "nadążają" i czuje się 100% kontrolę nad autem.
4,0
Układ jezdny
Zacznę od minusika, który kosztował o stopień niższą ocenę. Powodem była twardość zawieszenia (jak na nasze drogowe realia) - przejazdy po progach zwalniających i drobnych dziurach po prostu "bolą" i auto i kierowcę. Cała reszta pracuje wzorowo - kręcenie kierownicą to wręcz poezja, układ kierowniczy nadaje bowiem na tych samych falach co kierowca. Toledo jest bardzo zwrotny, z parkowaniem radzi sobie świetnie (czujniki parkowania nie przeszkadzają bardzo :) ) a zakręty przejeżdża z pewnością i precyzją.
Komfort
5,0
Widoczność
Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony - tyłu nic nie przesłania, można cofać komfortowo zarówno polegając na lusterkach jak i obracając się i po prostu patrząc wstecz. Wielkość bocznych lusterek jest odpowiednia, a gdy nie sięgną w dane miejsce, to można je sobie błyskawicznie, elektrycznie przestawić. Na zdanie uwagi zasługują również spryskiwacze i wycieraczki, które stanowią zgrany duet i paroma ruchami doprowadzają szybę do czystości.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Wszystko jest intuicyjne. Niezależnie czy chodzi o obsługę radia, wentylacji czy nawigacji. Schowków wprawdzie mogłoby być więcej, ale to rekompensuje potężny bagażnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod prawą ręką, sterowanie bardzo intuicyjne a efekty szybkie i znakomite. W kilka chwil radzi sobie z całym powietrzem w aucie oraz z wewnętrzną powierzchnią szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Absolutna, poczwórna rewelacja. Po pierwsze dlatego, że kierowca czuje się komfortowo, szczególnie w dłuższej podróży - miejsca na nogi jest idealnie. Po drugie dlatego, że pasażer z przodu czuje się jeszcze lepiej niż kierowca z tego samego powodu. Po trzecie dlatego, że pasażerowie z tyłu byli i są zachwyceni ilością miejsca i komfortem tylnej kanapy. Wreszcie, po czwarte dlatego, że bagażnik a w zasadzie Bagażnik jest olbrzymi a w zasadzie Olbrzymi.
3,0
Wyciszenie
Tutaj mogłoby być zdecydowanie lepiej. Pierwsza rzecz, która mnie zabolała, to poziom hałasu nawet przy spokojnej jeździe z prędkością 100-110 km/h. Jest wysoki i to nie wina silnika ale szumu powietrza i opon. Druga rzecz to przenoszenie hałasu z podłoża - przejeżdżanie przez znaki poziome (strzałki do przodu) odbija się charakterystycznym echem wewnątrz. Wiem, wiem - nie trzeba przecież po nich przejeżdżać. Można też włączyć radio. Tyle, że ja czasem lubię podróżować słuchając tylko odgłosów otoczenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty generujące przez Toledo, to koszty paliwa, a tego nasz Hiszpan spala w mieście 8.0-8.5 l/100km a w trasie przy bardzo oszczędnej jeździe 90-110km/h w okolicy 6.0 l/100km. To w pełni satysfakcjonuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mam wrażenie, że Toledo mógłby być tańszy, sporo tańszy. Mam również wrażenie, że zbyt dużą część ceny stanowi marka. Nie przeszkadza mi to jednak wcale - podróżowanie z logotypem "S" jest warte tej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
12 000 i nic, kompletnie nic. Niech tak zostanie nawet wtedy, gdy kiedyś na przebiegu będzie jedno "0" więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz komentarz do "Drobne usterki" :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Toledo IV Liftback