Zdecydowanie interesujący rysami oraz pojemnością wnętrza i bagażnika liftback ze 122 konnym silnikiem TSI 1.4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejsza i chyba najlepsza jednostka w palecie Toledo, 1.4 TSI 122KM. Przy ruszaniu z miejsca jest odrobinę ospała, ale po sekundzie już zdecydowanie nadrabia zaległości ;) Przy relaksacyjnej jeździe pozwala zaoszczędzić sporo paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów DSG (7-stopniowa) jest bardzo płynna. Niestety w trybie S mam wrażenie, że "z dołu" nie daje żadnej różnicy, a na wyższych biegach jest jedynie po to, aby trzymać obroty wyżej, głośniej warczeć (co raczej muzyką dla uszu nie jest) i zużywać więcej benzyny. Ale być może to tylko moje odczucie.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, jest bardzo zwrotne, pewne i "lekkie" w prowadzeniu. Zawieszenie być może ciut za sztywne jak dla "sedana".
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i na boki. Z widocznością do tyłu jest już nieco gorzej, ale tak to już bywa w nadwoziach typu liftback/sedan. Trzeba nauczyć się czuć przestrzeń tylnego kufra podczas cofania, albo zainwestować w czujniki parkowania.
3,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, stonowane, bez szaleństw i udziwnień. Na pierwszy rzut oka widać, że wnętrze i materiały nie są zbyt wysokobudżetowe. Deska rozdzielcza wykonana z twardego plastiku i tylko podłokietniki mamy miękkie. Rozłożony podłokietnik opada niemalże na dźwignię hamulca ręcznego, przez co jego zaciąganie w razie potrzeby jest utrudnione. Odpowiednie dla mnie ustawienie kierownicy i fotela sprawia, że nie widać informacji i wskazówek na obrotomierzach, więc z regulacją trzeba iść na kompromis.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik, grzeje i chłodzi aż miło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest naprawdę znakomicie, choć z zewnątrz po gabarycie, można by się tego nie spodziewać. Wygoda dla wszystkich pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu, można komfortowo jechać w trasę, a do tego wiele spakować do bardzo pojemnego bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Praca silnika nie przeszkadza w podróżowaniu, gra przyzwoicie, niestety przy wspomnianym już trybie Sport jest już głośny, a przełączenia pomiędzy stopniami wyraźnie słyszalne. Przy wyższych prędkościach (140+ km/h) słyszalny szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z pewnością wszystko zależy od stylu jazdy i nogi kierowcy. W trybie mieszanym może ono palić 8 l/100km z hakiem, ale przy delikatniejszej i płynniejszej jeździe udało się zrobić 6 litrów z małym hakiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli doposażymy auto w różne drogie gadżety to może okazać się, że wcale takie tanie nie będzie, jak na swój segment. Trzeba to zrobić z głową, bo wykonanie wnętrza pozostaje bez zmian.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]