Toledo nigdy nie miało łatwego życia, bo producent nie może się zdecydować, w jakim segmencie go umieścić. W najnowszym wcieleniu padło na liftbacka i jest to na pewno duży plus pod względem funkcjonalności, jednak bryła nadwozia nie powoduje żadnych emocji. Jest po prostu bardzo stonowany, dlatego nie ma co liczyć na wyróżnianie się z tłumu. W porównaniu jednak z bratem, czyli Skodą Rapid, designerzy z Seata odrobili lepiej pracę domową.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonałym wyborem jest benzynowa jednostka 1.4 TSI o mocy 122 km. Samochód jest elastyczny i świetnie przyspiesza jak na moc którą oferuje, a to przekłada się na brak obawy przed wyprzedzaniem, czy brakiem mocy na trasie. Wszystko pięknie uwieńczone jest spalaniem, które nie opróżni nam portfela i baku po wyprawie do sklepu.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna 7-biegowa skrzynia DSG dobrze radzi sobie w tym samochodzie, jednak ma momenty kiedy czasem przysypia. Najbardziej widać to podczas szybkiego przejścia z pozycji drive, na bieg wsteczny i odwrotnie. Dokuczliwy jest także, tryb sport, a tak naprawdę to jak się go włącza. Polega to na zejściu lewarkiem poniżej poziomu drive, bez żadnego zabezpieczenia. Efekt jest taki, że na początku przez pewien czas kiedy chciałem ruszyć odruchowo zjeżdżałem lewarkiem na sam dół i włączałem tryb sport.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny zasługuje na pochwały, bo jest naprawdę precyzyjny, a przy tym wszystkim daję nutkę zacięcia sportowego i niezwykle pewne prowadzenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w nowym Toledo jest dobra we wszystkich kierunkach, a możliwość swobodnej konfiguracji pozycji fotela pozwoli na uzyskanie wygodnej pozycji za kierownicą dla każdego kierowcy.
4,0
Ergonomia
Ergonomia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Wszystko jest na swoim miejscu, bez zbędnego kombinowania. Deska rozdzielcza tak jak cały samochód jest raczej stonowana, żeby nie pokusić się o określenie nudna. Niestety, wykonanie wnętrza prosi o wybaczenie. Pierwsze wrażenie kokpit robi naprawdę pozytywne, dopóki nie dotknie się materiałów z których został wykonany. Plastiki są naprawdę twarde i niezbyt dobrej jakości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto grzeje się naprawdę szybko, tak jak to zwykle bywa w benzynach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto pomimo swoich niewielkich gabarytów, oferuje naprawdę sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Nie powinno być problemów z wygodnym umiejscowieniem się za sobą dwóch wysokich osób.
5,0
Wyciszenie
Auto wyciszone jest bardzo porządnie. Oczywiście silnik benzynowy przy wysokich obrotach w trybie sport jest dość głośny, ale podczas postoju jest prawie niesłyszalny. Dlatego podczas normalnego użytkowania na pewno nie będzie przeszkadzał i denerwował. Problem w przyszłości mogą tylko sprawiać trzeszczące plastiki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w cyklu mieszanym nie powinno spalać więcej niż 8,7 litra. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety aby auto było fajnie wyposażone trzeba dokupić wiele kosztownych dodatków, a wtedy cena robi się dość wysoka, która nie jest adekwatna do tego co auto oferuje swoim wykonaniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]