Testowałem to auto aby zdecydować się, które lepiej kupić 85 KM czy 105 KM. Dla mnie odpowiedniejsze jest 105 KM. Co prawda mój diesel ma lepszą elastyczność. Niestety LEON jakby się "skurczył po praniu" i jest za mały dla mojej rodziny. Szukam czegoś większego. Gdyby cena była bardziej realistyczna to mogłoby to być interesujące auto. Oczywiście, że to nie jest AUDI ani Volvo. Ot takie auto rodzinne dla Kowalskiego. Zdecydowanie polecam 105 KM z 6 biegową skrzynią. Miałem wątpliwości i rozterki. Po jazdach próbnych ja już to wiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu z 85 KM szybciej i płynniej przyspiesza, także powyżej 110 km/h. Przy 130 km/h 2700 obr. (dla 85 KM to 3000 obr.). Elastyczności nie było miejsca dokładnie wypróbować, ale wyczuwalnie było lepiej. Choć zastrzegam - rewelacji nie ma! Mój Leon jednak na 4b jest elastyczniejszy. Także na 5 jest szybszy, a też ma 105 KM. Dla mnie w Toledo IV może być. To samochód rodzinny a nie (pseudo)sportowy. I w końcu to lekkie auto.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko OK. Żadnych haczeń, zgrzytów. Biegi wchodzą płynnie. Dokładnie tego oczekiwałem. Ponieważ to był test nówki auta przed kupnem - precyzja w wybieraniu biegów bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Typowe seatowskie: twarde. Czuć klejony asfalt. Czuć i słychać. Dramatu nie ma. Jest OK. Mój Leon z zawieszeniem wielowahaczowym ma tak samo. W zakręty wchodziłem raczej szybko z pustym bagażnikiem. Opinie innych nie potwierdziły obaw. Dla normalnie użytkującego rodzinne (budżetowe) auto takie zawieszenie jest OK. Być może dociążenie może sprawić inne odczucia. Na prostej: też OK. Ale uwaga: to była krótka jazda testowa.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu czujniki parkowania i pusty parking. Nauczyłem się jeździć na lusterkach. Mi to nie przeszkadza - o ile są czujniki! Z przodu lepiej niż w Leonie. (Tak na marginesie: tylko w pojazdach wojskowych widoczność może być gorsza niż w LEONie). Słupki specjalnie nie przeszkadzają.
4,0
Ergonomia
Ja tutaj miałem wszystko pod ręką. Aż za bardzo. W mieście podłokietnik przedni mało wygodny. Trochę przeszkadza. Dostępność do kubków z przodu przy 3 i 5 biegu problematyczne. Na szczęście była 6. Gdyby nie to, byłoby bardzo dobrze.
Razi tylko ten wszechobecny twardy plastik, także na drzwiach, zamiast tkaniny. Duży (głęboki) schowek "na rękawiczki".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto testowe było bardzo nagrzane. Klima automatyczna w miarę szybko i sprawnie ochłodziła. Wszystko OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę pojazdów bardzo dobrze. Co prawda jechałem ze sprzedawcą, ale wcześniej oglądałem w tyłu, z przodu. Łokciami się nie przepychaliśmy. Więcej miejsca niż w Octavii II. Dla rodziny wystarczy. Dach nie przeszkadza.
4,0
Wyciszenie
6 biegów to niższe obroty, a to znaczy niższy hałas. Tylko z kół na klejonym asfalcie trochę niesie. Silnik hałasuje w normie. Mój diesel wydaje się być ciut głośniejszy, ale i szum z opon daje większy bo ma 205.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z danych fabrycznych wynika, że apetyt na paliwo całkiem przyzwoity. Zużycie paliwa podaję orientacyjnie. SEAT daje 4 letnią gwarancję lub do 120.000 km. Ciekawe ile liczy sobie za przeglądy obsługowe. Doświadczenie mi podpowiada, że koszty są konkurencyjne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Właśnie - cena! Jeżeli nie przekalkulują na nowo cennika, to Toledo jest "drogą imprezą". Skoda Rapid daje i więcej i taniej. Bo to przecież brat bliźniak Toledo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z praktyki swojej wiem, że seaty są mało awaryjne. Ponieważ je tylko testowałem trudno mi na ocenę tego modelu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z praktyki swojej wiem, że seaty są mało awaryjne. Ponieważ je tylko testowałem trudno mi na ocenę tego modelu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]