Inne
: koło dwumasowe- najwyższy koszt części z wymianą
Karoseria
: lakierowanie tylnej klapy bagażnika
5,0
Całokształt
mało pali, wygodne, duży bagażnik, dobrze trzyma się drogi, rewelacyjnie wyposażone, wysokiej jakości lakier, nie ulega korozji, dynamiczny na wyższych obrotach, bardzo komfortowe podróże na dłuższych trasach dla kierowcy i pasażerów z przodu i z tyłu
Wrażenia
5,0
Silnik
bezawaryjny, dynamiczny, niezawodny również w zimie, przy niskich temperaturach, kulturalna praca, ważne żeby robić regularne przeglądy i lać paliwo z pewnego źródła
4,0
Skrzynia biegów
trzeba pilnować obrotów, żeby za wcześnie nie inwestować w koło dwumasowe, wymiana dwumasy po 150 tys. km, biegi chodzą gładko, komfortowo, przy przebiegu prawie 200 tys. bez zgrzytów i problemów
5,0
Układ jezdny
trzyma się idealnie drogi, przy nagłych manewrach reaguje prawidłowo, na zakrętach nie zauważyłem nad, ani pod sterowności, nawet przy większych prędkościach
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu widoczność ograniczają szerokie słupki, problem pojawia się przy wchodzeniu w duże zakręty i na rondach, z tyłu małe okno na tylnej klapie, jeżeli auto ma czujnik parkowania mała tylna szyba nie ma znaczenia
5,0
Ergonomia
komfortowy fotel kierowcy- dobrze wyprofilowany, głęboki, nawet na najdłuższych trasach do Wielkiej Brytanii nie boli kręgosłup- regulacja okolicy lędźwiowej, regulacja wysokości , dobry dostęp do radia, łatwa obsługa komputera, czytelne wyświetlacze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatronik sprawuje się doskonalne, regulacja dwustrefowa, pasażer i kierowca mogą cieszyć się indywidualnie ustawianą temperaturą, nawiew na tylne siedzenia pod fotelami kierowcy i pasażera- super sprawa w gorące dni- wielka ulga dla pasażerów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu i z tyłu, szeroka regulacja foteli z przodu, z tyłu dużo miejsca nad głowami pasażerów, wygodne zagłówki- regulowane, pod siedzeniami kierowcy i pasażera- schowki, na plecach przednich foteli- kieszenie dla pasażerów z tyłu, podłokietnik dla kierowcy, rozkładany podłokietnik dla pasażerów z tyłu z miejscami na napoje, składana środkowa część tylnej kanapy- z dostępem do bagażnika (można przewozić dłuższe przedmioty), kanapa tylna dodatkowo składana 2/1, co czyni bagażnik ogromnym, wielki bagażnik aż 500 litrów- komfortowo pakuje się nawet 5 osobowa rodzina
4,0
Wyciszenie
silnik- disel- wiadomo, idealnej ciszy nie ma, ale bez większego dyskomfortu przemierza się nawet duże odległości, przy prędkościach powyżej 130 km/h hałas robi się większy, spowodowany jest konstrukcją przedniej szyby i owiewkom wycieraczek, które nietypowo chowają się w pozycji pi0onowej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie spalanie, niedrogie części (te same są w Skodzie Oktavii i VW Passacie), bardzo dobra dostępność części i dużo serwisów, które potrafią skutecznie i niedrogo zająć się samochodem, nwet w przypadku obsługi komputera
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo bogate wyposażenie, wysoki komfort, doskonały silnik, ogromna przestrzeń bagażowa, niskie koszty utrzymania, niskie koszty spalania, wysokie bezpieczeństwo- mnóstwo poduszek powietrznych, bardzo dobre radio i nagłośnienie, z regulacją barwy (6 głośników zadowoli najbardziej wymagających audiofilii), wejście aux
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na polskich drogach- wachacze i amorki,- ale to nie jest drogie w wymianie, klamka bagażnika- na szczeście problem pojawił się w czasie obowiązywania gwarancji, często przepalają się żarówki- ale korzystałem z tych najtańszych z hipermarketów, sprzęgiełko kompresora klimatyzacji- gdy klima nie jest używana może się zatrzeć
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
koło dwumasowe przy wysokim przebiegu- ale to norma przy dislach, dosyć wrażliwa skrzynia biegów, gdy nie jest szanowana (ruszanie do przodu, gdy auto toczy się do tyłu), pod tylną, na klapie bagażnika szybą pojawiły się opuchnięcia lakieru w 8 roku użytkowania
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]