Silnik
: Wszystko jest super, ale silnik chyba najbardziej. Nie mam fapów, srapów i biturbo. Zwykły, dobrze wykonany i trwały motor.
5,0
Całokształt
Ten samochód po prostu mi się podoba i nie chodzi i wyłącznie o bryłę. Po prostu spełnia wszystkie moje oczekiwania: jest mocny, pakowny, dobrze wykonany, jak na razie bezawaryjny i tani w eksploatacji. Serdecznie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy 20tys km. podniosłem mo, teraz mam 310Nm i jest frajda, spalanie jakby ciutkę mniejsze i ta elastyczność ... super
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą precyzyjnie i bez oporów, w zimie także
5,0
Układ jezdny
zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi jest świetne, żadnych problemów
Komfort
5,0
Widoczność
Na prawdę nie wiem dlaczego niektórzy użytkownicy narzekają na ograniczoną widoczność i problemy przy cofaniu. Korzystam z lusterek i prostego systemu czujek cofania zlokalizowanych w ramce tablicy rejestracyjnej. Jest super
5,0
Ergonomia
Muszę powiedzieć, że zagadnienie ergonomii jest kwestią bardzo subiektywną. Jeździłem kilkoma markami i nigdy nie miałem szczególnych problemów z przyzwyczajeniem się do obsługi pojazdu. W Seacie cenię sobie prostotę rozwiązań. Siadając w aucie pierwszy raz wiedziałem gdzie, co i jak.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie na medal. Z klimą mam pewne wątpliwości czy wszystko jest ok. Serwis mówi że jest. Z nawiewów leci zimne powietrze, a w trybie auto w kabinie trudną jest osiągnąć zadaną temperaturę. Jest to szczególnie odczuwalne w słoneczne i ciepłe dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bajka... i ta wysokość kabiny, a bagażnik ... czego ja tym autem nie woziłem i zawsze się zmieściło. 500 litrów bagażnika to jedynie miara pojemności. Do tego dochodzą głębokość, szerokość i wysokość. Sedany wymiękają ;-)
4,0
Wyciszenie
Diesel, pompowtryski, szumy powietrza - tak, to słychać, ale to generalnie nie przeszkadza. Zawieszenie cichutkie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6 lat, prawie 100 tys km.. Przy 90 tys. km wymieniłem w ASO klocki na własne życzenie (około 500zł przód i tył), pasek z pompą wody (1250zł). Zepsuł się zamek klapy bagażnika (500zł - to mnie wkurzyło). Standardowo co 15tys km olej silnikowy + filtr, co roku wycieraczki szyb (drogie - 250 komplet). Po 6 latach akumulator - 450zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam. Niektórzy użytkownicy narzekają na materiały... że czarne, twarde i niemiłe w dotyku. Ja w tych cechach widzę same zalety. Żona ma Fluenca z beżowym wnętrzem i bajerkami - super fajne auto, ale trzeba ma wszystko uważać, żeby nie porysować czy pobrudzić. W Toledo po 6 latach wnętrze nie jest w ogóle zniszczone. Tapiceka, plastiki jak nowe. Nie skrzypi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek klapy bagażnika padł. Już zapomniałem. Dziś mogę powiedzieć jedno - życzę sobie takiego drugie auta, którym bezproblemowo i bezpiecznie przejadę 100 tys km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]