Układ hamulcowy
: wymiana klocków po 60tyś przy dość dynamicznej jeździe w tym spora część po dużym mieście, dla mnie bomba.
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z wyboru.Za rozsądne pieniądze nieźle wyposażony samochód, bez jakiś dyskwalifikujących problemów/błędów. Pakiet komfort to świetna sprawa. Silnik hałasuje ale za to chętnie współpracuje za czym nadąża zawieszenie i hamulce.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak to PD od VW. Klekocze i trzęsie się okropnie. Od wymiany do wymiany trzeba trochę dolać oleju, choć mam wrażenie że czym bliżej minimum to mniej go ubywa, ale jakoś nie mam odwagi zaryzykować. Za to przy około 2000 obr/min daje miłego kopa i przy dystrybutorze nie zrujnuje właściciela.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko na miejscu i precyzyjnie. Jedno co można jej zarzucić to problemy z wrzuceniem biegu po postoju na mrozie, ale to raczej kwestia oleju nie samej skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjnie i przewidywalnie zarówno zawieszenie jak i układ kierowniczy. Jedyny minus za zbyt twarde obchodzenie się z kręgosłupem na naszych drogach, ale tu znowu daje o sobie znać rodowód VW. (+) za hamulce, które dają radę.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu raczej słabo. Do tyłu bez czujników nie odważył bym się. Do przodu grubaśne słupki sporo przysłaniają szczególnie lewy. Po prawej stronie trochę ratuje sytuację trójkątna szybka. Lusterka trochę za małe. Na obronę świetne wycieraczki które oczyszczają znakomitą część szyby.
4,0
Ergonomia
Na (-): podłokietniki, uchwyty na kubki, schowki. Przy długiej jeździe bolą łokcie od podłokietników i to o dziwo tych w drzwiach które są tapicerowane. Uchwyty na kubki zostały umieszczone w nienajlepszym miejscu, wysoki kubek z kawą jest trochę przekrzywiony co rodzi obawy że się w końcu wyleje. Z przodu trochę brakuje miejsca na klucze czy telefon. Położenie czegokolwiek za uchwytem na kubki powoduje że przedmioty wylatują z tamtąd przy szybciej pokonywanych zakrętach.
Na (+) Wszystko pod ręką, nie sprawia najmniejszych problemów. W genialnym miejscu radio i panel klimatyzacji tu 6.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel, trochę trwa nagrzanie w zimie ale bez dramatu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu więcej niż lepiej szczególnie z przodu. Jeżeli na coś miałbym narzekać to na zbyt krótkie siedzenia (siedziska) z tyłu, ale z definicji tam mało podróżuję.
3,0
Wyciszenie
tu trochę słabo, szczególnie przy szybszej jeździe na autostradzie. Nawet przy równej jeździe 140km/h po kilku godzinach wychodzi się skołowany.
Skrzypią w zimie nawiewy w desce rozdzielczej (te okrągłe po prawej i lewej stronie przy drzwiach). Doprowadza to do szału:-/
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu większych zatrzeżeń nie mam. Miałem nadzieję że będzie palił trochę mniej, ale... no cóż wgrałem wirusa:-). Auto spaliło średnio 7,3 na dystansie 75 tyś km. Przeglądy znośnie (olej i filtry kupuję poza ASO). Z ciekawostek to pierwsze klocki wymieniłem przy 60 tyś km, co uważam za świetny wynik(w poprzednim samochodzie po połowie dystansu). Za to koszmarnie drogie wycieraczki (tylko płaskie i od dwóch producentów BOSCH i CHAMPION, więc ceny jak z ASO ca. 150zł za kpl. na przód).
5,0
Stosunek jakość/cena
super. Za te pieniądze wówczas nie znalazłem bardziej przestronnego auta. Z perspektywy czasu nie mam też zastrzeżeń do awaryjności czy ASO (zarówno jakość jak i ceny). Trochę w upierdliwe jest robienie przeglądów co 15 tyś km.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
podnośnik drzwi kierowcy, odkręcił się rzekomo potem przy następnym zgłoszeniu wymiana.
Od nowości wycieraczki nie chciałby się ustawić w położenie serwisowe. Po wgraniu ponownym oprogramowania wszystko ok.
Przy 75 tyś zaczyna być słychać zawieszenie (końcówka drążka lewa oraz ponadrywane tuleje metalowo gumowe po obu stronach)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tu brak i oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]