Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo II

siwas, 11 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 289 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Seat Toledo II 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.9 TDi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Woda w samochodzie - uszczelka drzwi.
Inne : Mechanizm szyb !!
Zawieszenie : Mógł by się tak nie bujać na zakrętach.
4,0
Całokształt
Dobrze +. Dla mnie to był i nadal jest (mam nadzieję jak najdłużej) pozostanie moim koniem roboczym do codziennego poruszania się praca -dom -praca - klient. Wygląd samochodu przyciąga wzrok i nigdy nie słyszałem, aby ktoś powiedział, że sylwetka Toledo II jest brzydka. Czy kupiłbym jeszcze raz ? Nie wiem. Duperele trochę psują ogólną opinię tego samochodu. Ale zakupu nie żałuję. Aha - 300 kg krawężników do kostki brukowej - da radę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największa zaleta tego samochodu. Pancerny 1.9 TDi. Ja kupiłem auto przy przebiegu 167 000 od handlarza. Należy dodać, że miałem świadomość, że licznik jest cofnięty z ponad 200 000 do 167 000, aby \"polaka\" nie przerazić. Nie miałem już siły szukać samochodu. Od tamtej pory (maj 2008) nie miałem żadnych poważniejszych problemów z silnikiem (wymagających super dużo czasu i kosztów). Roczny przebieg to 25 000 km. Dynamika - jak na 110 KM - super. Podobny benzyniak 110 km zostaje w tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, oczywiście przydał by się 6 bieg. Teraz przy 289 000 czasami lubi oprzeć się 1 (prawdopodobnie przez dwumasę). Sprzęgło - no niestety dwumasa, teraz lubi zapiszczeć przy ruszaniu i drżący pedał sprzęgła. Słowo na niedzielę od 3 mechaników - \"Nie róbmy teraz - niech się rozleci\". Nie wiem jak to traktować :)
3,0
Układ jezdny
Wg mnie średnio - zawieszenie dość miękkie i lubi się \"pogibać\" na boki. Naprawy układu jezdnego - raz w roku ze względu na nasze drogi - do zaakceptowania.
Komfort
3,0
Widoczność
No niestety średnio. A to z kilku powodów: 1. Cofanie - ze względu na dość wysoką \"dupkę\" - radzi się cofać na czuja lub zamontować czujniki. 2. Co za debil wymyślił małe lusterko prawe ?? Paranoja. Nic nie widać.
4,0
Ergonomia
Ja mam wersję z climatronik oraz radiem Aura. Wszystko na swoim miejscu i nauka gdzie co jest trwa 5 minut. Druga sprawa - podłokietnik dla kierowcy/pasażera z prawej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocena db ze względu na działający climatronic od 2st C( na minusie się nie włączy). Latem - lodówa - aż za mocno. Zimą bardzo szybko się nagrzewa - jak na diesla.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182 cm i jest ok (jako kierowcy). Niestety płyta golfa robi swoje i z tyłu miejsca jest już dużo mniej. Bagażnik duży, a nawet bardzo, ale nadwozie sedan i małe \"dźwi\" bagażnika ograniczają gabaryty ładunków do przewiezienia. Jeżeli to by był hatchback (czy tam liftback) - była by bajka.
3,0
Wyciszenie
Bardzo przeciętnie. Przy jeździe 160 km/h na autostradzie nie da się normalnie rozmawiać czy przez zestaw głośnomówiący czy na żywo. Co mnie dziwi - przez 5 lat na tylnym fotelu siedziałem dosłownie parę razy. Co mnie uderzyło to to, że przy 80 km i w górę osoba na tylnym fotelu nie słyszy co mówi kierowca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest proszę państwa bajka. Jeżdżę 70/30 trasa/miasto. Średnie spalanie to ok 6 l (przy mojej ciężkiej, czasami nodze). Autostrada - ja przy 160 km /h ok 8/9 l. Żona przy 100-110 km/h - 5 l. Ceny przeglądów i napraw nie są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem po ile teraz \"chodzą\" takie tolki. Mój się spłacił. Zbudował ze mną dom, wożąc materiały budowlane, drzwi, meble etc. Dzwon żony z innym kierowcą i AC spowodowały, że jeszcze zarobiłem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciętnie, ale ze względu na to, że to 14 letnie auto z przebiegiem 289 000 (a może i ponad 300 000 jak pisałem wcześniej). 1. dramatyczny mechanizm opuszczania szyb ! Psują się na potęgę. 2. elektryka - żarówki postojowe, światło cofania 3. lejąca się woda do środka (murszejąca uszczelka pomiędzy blachą mechanizmu a blachą drzwi - usterka seryjna - powoduje nieodpowiednie odprowadzanie wody i woda leje się pod dywaniki. Silikon załatwia sprawę).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - nic poważnego z samochodem nie robiłem. Najpoważniejsze usterka to wymiana miski oleju - żona przydzwoniła :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Toledo II 1.9 TDI 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Toledo II