Zawieszenie
: Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie na polskich dziurach. Mimo, że nie oszczędzam go specjalnie, wyniki przeglądów wykazują umiarkowane zużycie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: odpryski na masce po przejechaniu burzy gradowej na autoban
Silnik
: przeładowywanie turbiny
Układ hamulcowy
: uwaga na stary płyn hamulcowy - gdy ma za dużo wilgoci potrafi zaskoczyć
5,0
Całokształt
Bardzo wygodne rodzinne auto, ekonomiczny silnik, mała awaryjność, pojemny bagażnik. Jedna z bardziej udanych konstrukcji SEAT - w końcu to audi A4 z poprzedniej generacji :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Ostatni z tzw. niezniszczalnych silników VW. Lubi dużo pracować. Gdy przestałem robić trasy zagraniczne i skusiłem się na eco driving zaczęły się problemy z turbiną (czasami przeładowuje bo zacinają się łopatki) ale chip tuning tchnął nowe życie w moje auto (z 105 KM zrobiło się 130 i z 215 Nm 305). Teraz aż zrywa przyczepność na 2 biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń do skrzyni biegów. Działa precyzyjnie, choć Czasem brakuje 6 biegu :)
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny działa precyzyjnie, dobrze radzi sobie z dziurami na polskich drogach. Zawieszenie bez porównania lepsze niż w kompaktach z 3/5 drzwiami. Dobrze zachowuje się też w zakrętach, nie ma tendencji do zarzucania tyłu nawet przy sporych prędkościach w ciasnych zakrętach. Polecam wycieczkę trasą turystyczną do Kołobrzegu :)
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i na boki. Do tyłu już trochę mniej, z uwagi na dość wysoki bagażnik, ale można sobie świetnie poradzić używając lusterek wstecznych. Nie zalecam płaskich wycieraczek, przednia szyba ma swoja krzywiznę i wycieraczka od strony pasażera nie dolegała precyzyjnie i nie dość że była głośna to porysowała mi przednia szybę.
4,0
Ergonomia
Wszystko po niemiecku, czyli na swoim miejscu, łatwo dostępne i funkcjonalne. Siedzenia wygodne, nawet na długie trasy (jeździłem do Holandii). Trochę brakuje dodatkowej regulacji części lędźwiowej fotela kierowcy i podłokietnika z prawej strony.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre ogrzewanie w zimie i klima w lecie. Mimo klimy manualnej da się ją dość precyzyjnie ustawić. W mrozach auto potrzebuje ok 5-6 km aby w pełni się rozgrzać (temp. silnika 90 stopni). Pewnie lepsze by było vbasto albo podgrzewane fotele, ale i tak jest całkiem nieźle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i całkiem sporo z tyłu, jednak 3 letnie dziecko siedzące w foteliku z tyłu potrafi zaprzeć się nóżkami o fotel, co jest mało komfortowe. Niewątpliwą zaletą jest ogromny bagażnik. Spokojnie można spakować 4 osoby na dłuższą wyprawę lub wakacje.
4,0
Wyciszenie
powyżej 140 odgłosy z zewnątrz stają się uciążliwe, przy mniejszych prędkościach całkiem dobrze. Najbardziej dokucza jednak szum powietrza i z kół. Mimo \"klekocącego\" diesla odgłosy silnika nie doskwierają zbyt mocno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny silnik, przy spokojnej jeździe spalanie ok 5,5l/100 km. Nawet przy bardzo nerwowej i agresywnej jeździe (częste przyspieszanie na maksa, ze zmiana biegu powyżej 4000 obrotów) spalanie nie przekroczyło 7 l/100 km. Serwisowany i w ASO Seat. Niewiele się psuje, więc ceny nie doskwierają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja mam swoje toledo od nowości. W 2005 kupiliśmy ostatni rocznik 2 generacji (rocznik 2004) za 60 kPLN, teraz ubezpieczyłem je na 24 kPLN. Jest niemal bezawaryjne a mam dopiero 126 tyś przebiegu, wiec jeszcze nim pojeżdżę. Nie wiem jakiej jakości są sprowadzone używki, ale jeśli nie są wyeksploatowane to warto kupić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieoczekiwanie popsuł mi się wskaźnik stop (mała kostka umieszczona za pedałem stop) dobrze że wyrozumiały kierowca za mną powiedział mi o tym - naprawa 150 PLN.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyny i najpoważniejszy problem z silnikiem to turbina. Długo szukano usterki eliminując poszczególne potencjalne przyczyny. W końcu ustalono, że to nie żaden z zaworów tylko łopatki zawieszające się z powodu sadzy w środku. Skutek jest taki, że czasem przy osiągnięciu 100 km/h turbina przeładowuje i sterownik ją odłącza. postanowiłem nie wymieniać turbiny aż zupełnie się nie popsuje. Wystarczy wyłączyć na chwile silnik i gwałtownie ruszyć - chmura dymu z tyłu i spokój na kilka tygodni :) NIE opłaca się eco driving.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]