Układ elektryczny
: źle zainstalowany alarm potrafi spalić oświetlenie kokpitu
Zawieszenie
: po 60 tys. słychać delikatne skrzypienie z podwozia
Inne
: denerwujące drobiazgi, np.
4,0
Całokształt
Mimo twardego zawieszenia i słabego wyciszenia kabiny, b. duża przyjemność z jady. Elegancka i ponadczasowa sylwetka. Stonowany i sportowy kokpit, bez zbędnych ozdobników (zwłaszcza modnych teraz malowanych sreberek). Mimo (na początku eksploatacji) dużej liczby drobnych usterek (Hiszpanie chyba uczyli się dopiero montażu...), auto oceniam b. dobrze pod kątem bezawaryjności. Jest jak dobre wino, im starsze, tym bardziej się je docenia... Silnik nie najoszędniejszy, ale robi ładne "rrrrrr..." i sprawdza się doskonale na trasie. Wersja Signo ma (jak na owe czasy) bardzo bogate wyposażenie. System audio więcej niż dobry (zwłaszcza, że fabryczny). Cofanie na zasadzie "w imię Ojca i Syna...", przydałyby się czujniki... Materiały całkiem solidne, zwłaszcza miękki kokpit, którego nie uświadczysz w nowym modelu (za są to trzeszczące uchywty w drzwiach). Fotele b. dobre, jak to u Niemców. I najważniejsze - czerwone podświetlenie wskaźników! (niech każdy sobie gada, co chce, dla mnie najbardziej eleganckie i wcale nie razi...) :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc wystarczająca. Głośny powyżej 4 tys. obr. Ciekawe i nie tandetne brzmienie. Sprawdzona jednostka.
5,0
Skrzynia biegów
Obecnie bardzo dobrze. W przeszłości haczyła piątka. Po dwóch smarowaniach cięgieł o problemie zapomniałem.
5,0
Układ jezdny
Mimo belki skrętnej - wzorcowy. Czuły i bezpośredni układ kierowniczy. Bardzo dobre zachowanie na zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód i na boki bdb. Tył dst.=
5,0
Ergonomia
Nic więcej nie trzeba dodawać...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i skutecznie grzeje (albo chłodzi). Jest "kultowy" Climatronic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu tylko dzieciom wystarcza miejsca (za to jest olbrzymi bagażnik). Cóż, taki rozstaw osi, jak w całym VW.
3,0
Wyciszenie
Na gładkiej trasie ok. Duże dziury też ok. Krótkie nierówności - gorzej. Jazda po kostce - udaję, że nie słyszę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie odstrasza, ale o ekonomice nie ma mowy. Przy spokojnej jeździe, bez ciągłego hamowania potrafi zaskoczyć na plus. Dynamiczna jazda (powyżej 4 tys. obrotów) przyjemna dla ucha - ale geometrycznie wzrasta spalanie. Duża dostępność zamienników OEM i b. przyzwoite ceny (polecam Inter Cars).
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go w wyprzedaży noworocznej. Cena była wtedy więcej niż korzystna. Wiem, że z katalogu tak różowo to nie wyglądało...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwsze 2 lata na gwarancji - Iberia nie zarobiła na mnie. Często były to błędy serwisu albo niechlujnego montażu. Od prawie 4 lat - bez problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiódł!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW
[l/100km]