Generalnie auto bardzo poprawne, choć do ideału daleko. W tej cenie ciężko znaleźć lepszy "złoty środek". Według mnie plusem jest atrakcyjny wygląd. Auto wygląda świeżo i może się podobać nawet dzisiaj. Samochód w miarę solidnie zrobiony, mógłby mieć jednak lepsze wnętrze. Słabej jakości plastiki trzeszczą niemiłosiernie - najczęściej przy większym mrozie. Podobno auta z wcześniejszego okresu produkcji mają lepsze materiały... Ogólna ocena jednak 4 plus. Bezawaryjny, tani w eksploatacji i w zakupie z kiepskim wnętrzem niestety.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przydałoby się chociaż z 5 koni więcej. Auto zaczyna jechać dopiero od 3,5 tys obrotów. Na niższych biegach przyspiesza przyjemnie. Na czwartym i piątym biegu jest już słabo. Silnik zaczyna nieprzyjemnie wyć przy wyższych obrotach. Generalnie jednak solidna i prosta jednostka która odwdzięcza się bezawaryjną jazdą.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj dałbym doskonale gdyby nie katastrofa na piątym biegu. Samochód przy 130 ma 4000 obrotów. Tragedia! Sama skrzynia bardzo precyzyjna. Do zmiany biegów nie można się przyczepić. Może gałka mogłaby lepiej leżeć w dłoni, ale nie można mieć wszystkiego. Ciężko też wraca się z dwójki na jedynkę gdy koła się zaledwie toczą (Może to wina sprzęgłą- 250 000 km).
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy. Samochód dobrze trzyma się drogi. Poza tym solidny. Przez 4 lata nie wymieniłem żadnego elementu. Oczywiście trzeba pamiętać, że ocena doskonale to ocena na tle konkurencji. Mam tu na myśli Corolla, Civic sedan, Astra..
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki A cienkie, Słupki B i C również. Przeszkadzają trochę małe lusterka (moje są z Ibizy cupra) no i mała szyba tylna. Choć wiadomo - sedan.
5,0
Ergonomia
Ergonomia zapożyczona z VW. Bez zarzutu, wszystko obsługuje się intuicyjnie. Jedynie przyciski na seryjnym radiu mogły być nieco większe. Przy szybszej jeździe po dziurawych drogach ciężko wcelować palcem w cyferkę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
U mnie jest climatronic. Naprawdę inteligentny system. Szyby nigdy nie parują, a wnetrze szybko się nagrzewa. Choć i tak uważam, że manual jest lepszy :D
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko przeciętnie. Mało miejsca z tyłu na nogi. Za to bardzo duży bagażnik. Przewiozłem 21 kartonów wódki po 12 butelek :)
3,0
Wyciszenie
Tutaj auto trzeba podzielić na dwie częśći. Przód - Kiepsko ! Głośno już przy 120. Zawieszenie pracuje w miarę cicho. Tył - Świetnie. Nie wiem jakim cudem ale z tyłu nie słychać nic :). Zawieszenie tłumi jak auto wyższej klasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie (gazu), tanie części, tanie OC... Utrzymanie auta kosztuje może złoty dwadzieścia rocznie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Chciałem dać dobrze, ale trzeszczące plastiki przeważyły. Przy minus 15 stopniach trzeszczy cała przednia półka. Wolałbym jej nie mieć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4 Lata i 70 tys km...
- Tłumik 150 zł
- Czujnik tempertury 45 zł
- Szczotki w alternatorze 70 zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
4 Lata i 70 tys km...
- Od momentu zakupu uszkodzony zawór EGR (nie przeszkadza w użytkowaniu oprócz świecącej kontrolki Check Engine)
- Uszkodzona szklanka w konsekwencji wypalił się zawór i falowały obroty 400 zł
- Przy zakładaniu gazu trzeba było wymienić wszystkie cewki 500 zł.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW
[l/100km]