Silnik
: Naprawdę duże możliwości podkręcania przy braku mocy pod maską. Zawodowcy robią z tego po 220-230KM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Auto budzi mieszane uczucia. Świetny silnik, dynamikę, spalanie, możliwości tuningu psuje totalnie blacha auta. Po prostu beznadzieja, Seat totalnie nie dbał w tym okresie o blacharkę. Najlepiej brać auto jak się ma garaż i regularnie można robić zaprawki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fabryczne 110KM bez problemu daje się podkręcić niewielkimi kosztami do 130-150KM i wtedy zaczyna się jazda.
2,0
Skrzynia biegów
Problemy z synchronizatorami, czasem chrupnięcie przy szybkiej zmianie biegów. Przełożenia dobrze dobrane, jednak brakuje szóstki jako nadbiegu do jazdy po autostradzie.
4,0
Układ jezdny
Seatowskie sportowe zawieszenie jest jeszcze za miękkie, jednak porównanie z Toledo 1.8 90KM daje odczuć różnicę.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto sprzed czasów kiedy dbano o bezpieczeństwo, stąd dość wąskie słupki i dobra widoczność.
1,0
Ergonomia
Kompletny brak schowków, jakieś śmieszne coś przed nogami pasażera, jedynie drzwi, konsola środkowa i oparcia przednich foteli nieco ratują sytuację.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ręczna, działa tak jak powinna. Nadmuch po założeniu filtru kabinowego nieco osłabł, mogłoby być lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O dziwo więcej niż u następcy, czuję się w nim lepiej niż np w Golfie MK3.
4,0
Wyciszenie
AFN 110KM pracuje zupełnie inaczej niż np TDI 90KM, przez co daje się go słuchać mimo wyciszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Śmiesznie mało pali jak na swoją moc (obecnie prawie 150KM po zmianach).
5,0
Stosunek jakość/cena
O wiele tańszy od konkurencyjnego Golfa Mk3 z tym silnikiem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Parę drobnostek wymieniałem, jednak największy minus to nieocynkowana blacha. Nie ma Toledo 1L bez rdzy, jak ktoś twierdzi że nie ma to po prostu nie obejrzał dokładnie auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mechanicznie nigdy mnie nie zawiódł. Należy tylko zwracać uwagę na turbosprężarkę i regularnie dociskać auto żeby się nie zbierał nagar na łopatkach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]