Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo I

Paka, 15 lat temu
Silnik 1.9 TD 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 272 tys. km
Seat Toledo I 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1999 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : moim zdaniem to prawdziwy majstersztyk, a kazde nastepne wcielenie tego silnika bylo jeszcze lepsze! mimo 272 tysiec pracuje jak zegarek i to zdecydowanie najlepszy element tego samochodu. a tak sie sklada, ze to chyba najwazniejszy element kazdego samochodu:)
5,0
Całokształt
lepszego, taniego nie jestem sobie w stanie wyobrazic. wiernie wozi z punktu A do B, jest duze i nic nie kosztuje (pali malo, nie psuje sie, czesci eksploatacyjne sa tanie). prawdziwy wol roboczy. nie wyglada moze zbyt okazaly, ale jest nie do zdarcia (pradzej zje go rdza niz stanie;d).
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik kultura nie grzeszy, aczkolwiek jest bardzo elastyczny jak na swoja moc i mase auta
4,0
Skrzynia biegów
latem precyzyjna i lekko paracuje. swiezo po uruchomieniu silnika toporna, ciezko wchodzi jedynka, dwojka i wsteczny. gdy silnik sie rozgrzeje wszystko wraca do normy (bycmoze wina oleju w przekladni).
3,0
Układ jezdny
samochod jest podsterowny i czuc jego mase, niemniej zaznaczam - czuc ja - jest przywidywalnie. uklad kierowniczy w miare precyzyjny, ma wspomaganie wiec nie jest ciezko. ale kobiecie do jazdy miejskiej nie mial bym serca dawac:D zawieszenie zestrojone sztywno, nie chwieje sie na boki ani nie plywa.
Komfort
4,0
Widoczność
jak liftbacka doskonala widocznosc do tylu. w lusterkach tez widac duzo, sporo wiecej niz np. w skodzie octavia (widocznosci do tylu nawet nie nie ma co porownywac).
5,0
Ergonomia
auto jest megapraktyczne. grubo ponad 500 litrow ustawnego bagaznika z bajecznym dostepem przez \"piate drzwi\". kanapa tylna jest skladana i dzielona. rozmieszczenie przyzadow na desce rozdzielczej zgodnie z niemieckim wzorcem z lat 90, wiec kazdy sie odnajdzie. pod tym wzgledem auto jest wspaniale i z czystym sumieniem daje maksymalna note.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy mrozach rzedu -15/-20 cieplo robi sie gdzies po 3-5 kilometrach, no ale przeciez auto nie ma klimatyzacji. trudno wtedy zapanowac nad widocznoscia przedniej szyby jesli uzyje sie spryskiwacza (zimna szyba sprawia, ze plyn zamarza), ale po przejechaniu tego odcinka i rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy. latem dobrze dmucha, mozna sobie fryzure zepsuc;D nie ma obiegu zamknietego powietrza jesli kogos to interesuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to mercedes klasy S, ale jak na swoje rozmiary auto jest bardzo przestronne. zarowno z przodu ja i z tylu jest mnostwo miejsca. pasazerowie tylnej kanapy maja gdzie umiejscowic stopy:D a czasem zdaza sie, ze miejsca jest duzo, a wneka pod fotelami jest dla krasnoludkow:D
2,0
Wyciszenie
wyciszenie jest bolaczka toledziaka, szumy powietrza po przekreczeniu 80km/h znacznie wzrastaja i dluzsze podruze sa nieco nuzace. poza tym silnik robi sie glosny po przekroczeniu 95km/h. ale te predkosci sa w sam raz na tego diesla - szybsza jazda predkosciami rzedu 110 i wiecej staje sie nerwowa i nie przyjemna, silnik wyje i zaczyna znacznie wiecej palic.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
czesci sa tanie jak barszcz, jak to z koncernu vw. stopien zaawansowania technologicznego tez niezbyt wysoki, wiec naprawy nie sa drogie. poza tym wiele sie w tym aucie nie psuje. spalanie jest po prostu bajeczne!
5,0
Stosunek jakość/cena
za 4 tysiace zl mozna miec to albo np. troche mlodszego fiata seicento. zdecydowanie wole samochody od wozidelek;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zbyt wielu drobiazgow tu nie ma, choc auto jest na pelnym wyposazeniu:) elektryczne szyby sa nienajwyzszej jakosci i lubia sie popsuc, szczegolnie po zimie. teraz np. nie otwiera mi sie szyba od storny kierowcy co jest problematyczne na autostradzie i przy mcdonaldzie;D raz chyba padl alternator, naprawa byla tania. swiece zarowe tez sie konczyly, odpalanie zima nie bylo juz tak pewne. ale po ich wymianie auto palilo od dotkniecia w temp. -25 stopni!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto ma przejechane 272 tysiace i absolutnie wiekszego sie nie przytrafilo.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Toledo I 1.9 TD 75KM 55kW
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Toledo I