Ideałem na pewno nie jest. Natomiast na pewno ma więcej zalet niż wad. Jeżeli szukasz pojemnego, w miarę komfortowego i oszczdnęgo samochodu, to nie ma się nad czym zastanawiać. Szczegolnie polecałbym wersję z silnikiem 1.9 TDI (5.1L/100km i jest czym przycisnąć).
Wrażenia
4,0
Silnik
Mułowaty, ale oszczędny...
5,0
Skrzynia biegów
W zimie biegi wchodzą ciezko, po rozgrzaniu działaja jak należy. Czasem zgrzytnie wsteczny. Biorąc pod uwage 320tys oceniam bardzo dobrze.
3,0
Układ jezdny
Poszaleć to sie tym nie da ;-) jest za miękki, ale w miare komfortowy.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu bez zastrzeżeń. Do tyłu trzeba sie przyzwyczaić... wysoki kufer utrudnia cofanie. Dość duże martwe pole w lusterkach.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, ręcza klima daje radę ;-)
Gdyby nie ona, to dalbym dwa. Bo sam nawiew prawie nic nie daje w lato.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w środku jest przepastna (biorąc pod uwagę wym zewn) Bagaznik ma 550L. Seacikiem woziłem atlas do ćwiczeń (250kg), meble (szafka 180cm).
Żaden samochod w tej klasie nie z nim szans pod względem pakowności!!!!
3,0
Wyciszenie
Do 100km/h ok, powyżej 120km/h zaczyna przeszkadzać pęd powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak diesle nowej generacji!!! Przy spokojnej jeździe mieści sie poniżej 6L/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za swoją niewygórowaną cenę mamy przywoity, pakowny samochód. Ceny części podobne do innych zachodnich marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lata i kolometry robia swoje, ale sa to naprawdę drobiazgi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W mojej rodzinie samochód jest od 1997 roku. Ja jeżdzę nim około roku. Przez ten cały okres mia tylko jedną poważną awarię. Pękł przewód hamulcowy w czasie jazdy (na szczęście na trasie).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW
[l/100km]