Solidny i pojemny samochód bez fajerwerków, przewidywalny i niezawodny.
Wrażenia
4,0
Silnik
równa praca, niezła elastyczność, 1.8 90KM, starsza 8 zaworowa konstrukcja o sporej żywotności, przyspieszenie ujdzie, nie ma stresu przy wyprzedzaniu, można śmiało jechać na "3" 30km/h (na lodzie się przyda),a jak ktoś lubi to do 200km/h też bez problemu dociągnie.
4,0
Skrzynia biegów
pracuje lekko i precyzyjnie, żadnych problemów, najlepsza skrzynia z jaką miałem do czynienia, a przez 25 lat razem ze służbowymi było tego trochę i różnej maści.
4,0
Układ jezdny
auto prowadzi się dobrze - zarówno puste jak i z pełnym obciążeniem, stabilne nawet w ostrych zakrętach przy sporej prędkości. Samochód stabilny do Vmax , jeśli załadowany to do 180 km/h. Przy oponach 185/60/14 trochę twardy ale jedzie jak tramwaj, przy kołach 175/70/13 wyraźnie lepszy komfort.
Komfort
3,0
Widoczność
masywne słupki A mogą niemile zaskoczyć - można wręcz niezauważyć pieszego, przy cofaniu też nie za dobrze.
4,0
Ergonomia
przełączniki i wskaźniki na miejscu, w sumie bez zarzutu, wszystko czytelne i na miejscu, ładne pomarańczowe podświetlenie, bardzo dobre fotele - o niebo lepsze niż w nowszych Passatach bądź Octaviach - nawet trasa 600-700 km nie powoduje zesztywnienia i chęci ucieczki na kanapę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja i ogrzewanie niby wydajne ale jest jeden mankament - przednia szyba szybko zaparowuje i długo trwa jej oczyszczenie siłami nadmuchu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń nie jest przepastna (płyta z Golfa) ale też nie ma uczucia ciasnoty. Samochód nie zwęża się też na linii ramion i głowy (spory plus), odległość do szyby czołowej i kąt jej pochylenia też prawidłowa - w samochodach z bardziej pochyloną i wydłużoną szybą nie dość że odczucia są gorsze, to jeszcze grzeje słońce na nogi i klima niewiele przy tym pomaga.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest niezłe, do 130km/h (na 5 biegu około 3500-3600 rpm) jest cicho i najbardziej słychać opony, powyżej 130km/h też nie ma huku i natężenie nie rośnie jakoś specjalnie nawet przy 5000 rpm.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na leciwą już konstrukcję i pojemność 1800 to jest nieźle. Na trasie przy prędkościach 130-150km/h pali około 7,5 l. Samo miasto latem: około 8,5 l, samo miasto zimą to średnio 10l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pięć lat temu kosztował 20 tyś. zł i jak najbardziej się sprawdził. Jak widzę znajomych i kolegów walczących z różnymi nowszymi wynalazkami typu Focus, Mondeo,Megane, Astra, Vectra,różne DAEWOO i Fiaty wszelkiej maści to czasem się pośmiejemy wspólnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 5 lat przejechałem 75 tyś. km - kupiłem jak miał 50 tyś. na szafie. wymiana pasków, 2xklocki przód drugi raz z tarczami, oba tłumiki, komplet amortyzatorów (przy 85tyś), jedna manszeta na półosi, łożysko tylnego koła, cylinderek hamulcowy tył, filtry, oleje i płyn hamulcowy raz na 2 lata.
Części bardzo tanie i powszechnie dostępne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW
[l/100km]