Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo I

Marcin, 18 lat temu
Silnik 1.8 i 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 12 tys. km
Seat Toledo I 1.8 i 90KM 66kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Solidny i pojemny samochód bez fajerwerków, przewidywalny i niezawodny.
Wrażenia
4,0
Silnik
równa praca, niezła elastyczność, 1.8 90KM, starsza 8 zaworowa konstrukcja o sporej żywotności, przyspieszenie ujdzie, nie ma stresu przy wyprzedzaniu, można śmiało jechać na "3" 30km/h (na lodzie się przyda),a jak ktoś lubi to do 200km/h też bez problemu dociągnie.
4,0
Skrzynia biegów
pracuje lekko i precyzyjnie, żadnych problemów, najlepsza skrzynia z jaką miałem do czynienia, a przez 25 lat razem ze służbowymi było tego trochę i różnej maści.
4,0
Układ jezdny
auto prowadzi się dobrze - zarówno puste jak i z pełnym obciążeniem, stabilne nawet w ostrych zakrętach przy sporej prędkości. Samochód stabilny do Vmax , jeśli załadowany to do 180 km/h. Przy oponach 185/60/14 trochę twardy ale jedzie jak tramwaj, przy kołach 175/70/13 wyraźnie lepszy komfort.
Komfort
3,0
Widoczność
masywne słupki A mogą niemile zaskoczyć - można wręcz niezauważyć pieszego, przy cofaniu też nie za dobrze.
4,0
Ergonomia
przełączniki i wskaźniki na miejscu, w sumie bez zarzutu, wszystko czytelne i na miejscu, ładne pomarańczowe podświetlenie, bardzo dobre fotele - o niebo lepsze niż w nowszych Passatach bądź Octaviach - nawet trasa 600-700 km nie powoduje zesztywnienia i chęci ucieczki na kanapę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja i ogrzewanie niby wydajne ale jest jeden mankament - przednia szyba szybko zaparowuje i długo trwa jej oczyszczenie siłami nadmuchu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń nie jest przepastna (płyta z Golfa) ale też nie ma uczucia ciasnoty. Samochód nie zwęża się też na linii ramion i głowy (spory plus), odległość do szyby czołowej i kąt jej pochylenia też prawidłowa - w samochodach z bardziej pochyloną i wydłużoną szybą nie dość że odczucia są gorsze, to jeszcze grzeje słońce na nogi i klima niewiele przy tym pomaga.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest niezłe, do 130km/h (na 5 biegu około 3500-3600 rpm) jest cicho i najbardziej słychać opony, powyżej 130km/h też nie ma huku i natężenie nie rośnie jakoś specjalnie nawet przy 5000 rpm.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na leciwą już konstrukcję i pojemność 1800 to jest nieźle. Na trasie przy prędkościach 130-150km/h pali około 7,5 l. Samo miasto latem: około 8,5 l, samo miasto zimą to średnio 10l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pięć lat temu kosztował 20 tyś. zł i jak najbardziej się sprawdził. Jak widzę znajomych i kolegów walczących z różnymi nowszymi wynalazkami typu Focus, Mondeo,Megane, Astra, Vectra,różne DAEWOO i Fiaty wszelkiej maści to czasem się pośmiejemy wspólnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 5 lat przejechałem 75 tyś. km - kupiłem jak miał 50 tyś. na szafie. wymiana pasków, 2xklocki przód drugi raz z tarczami, oba tłumiki, komplet amortyzatorów (przy 85tyś), jedna manszeta na półosi, łożysko tylnego koła, cylinderek hamulcowy tył, filtry, oleje i płyn hamulcowy raz na 2 lata. Części bardzo tanie i powszechnie dostępne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Toledo I