Silnik
: Wcześniej miałem motory 1.5 i kompletnie rozklekotany 1.6. Nie wiedziałem, że 1.8 może ukrywać taką moc w porównaniu do tych dwóch :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Gnijące progi - masakra
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony i oby tak pozostało :) Z chęcią kupiłbym go jeszcze raz!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo żwawy jak na moje potrzeby. Daje radę wyprzedzać na autostradach, po mieście koni jest aż za dużo mimo że tylko 90 :) Masa Tolka to tylko 1050kg także nic dziwnego.
Niestety mam problem z szarpaniem powyżej 2tys obrotów ale zbliżam się do rozwiązania zagadki :)
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie zgrzyta, zakresy są bardzo elastyczne - prawie tak jak w moim poprzednim Peugeocie 405 bez obrotomierza :) Biegi wchodzą łatwo i lekko.
5,0
Układ jezdny
Jest wspomaganie - jest dobrze. Mi osobiście nic więcej do jazdy nie potrzeba także bardzo sobie chwalę układ jezdny. Auto wg mnie nie jest ani pod sterowne ani nad sterowne, jest dokładnie takie jakie ma być, ot niemiecka technologia w hiszpańskich rękach :)
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj niestety nie ma czym się chwalić. Słupki przednie są dość masywne i zdarza się na zakrętach nie widzieć krawężnika co może stanowić problem przejeżdżając przez pasy u nieostrożnych kierowców.
Do tego dochodzi kwestia wysoko siedzącego \"tyłka\" auta. Prawie nigdy nie widać maski auta stojącego z tyłu więc nierzadko trzeba parkować na \"wyczucie\" :)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, widoczne i łatwo dostępne. Konsola środkowa lekko wysunięta w stronę kierowcy - dobrze wygląda i zawsze to jakieś ułatwienie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się nagrzewa co jest w zimę ogromnym plusem. W lato jak w lato - nie masz klimy to cierp. Ja nie posiadam takiego wynalazku, mi wystarczają 4 elektryczne szyby i elektryczny szyberdach jednak w korkach tęsknię za \"wyższą technologią\". Jeżeli często są u Was upały to szukajcie egzemplarza z klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj Toledo naprawdę ma się czym pochwalić. Mam już za sobą kilka krótszych lub dłuższych tras w pięć osób z pełnym bagażem i muszę przyznać, że nigdy nikt nie narzekał. Miejsca w środku jest aż nadto a pojemność bagażnika zaskoczyła już niejednego znajomego :) Do tego łatwość załadunku charakterystyczna dla liftbacków - ogromny plus!
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma. Powyżej 100km/h stara aerodynamika auta daje o sobie znać. Radio musi baaardzo głośno wyć żeby zagłuszyć pęd wiatru.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że jest dobrze. Auto pali zależnie od stylu jazdy - wiadomo. Generalnie nie różni się bardzo od spalania Golfów 1.8 - w końcu ten sam silnik. Co prowadzi nas do kolejnego aspektu - naprawy. Nie znajdziecie mechanika, który nie potrafiłby naprawić tego auta. 90% podzespołów jest rodem z Vw Golfa II, III i Vento także każdy wie z czym to się je.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przerobiłem już kilka tanich aut i myślę, że za cenę poniżej 3 tysięcy nie da się kupić bardziej porządnego, pojemnego auta. Naprawdę wszystkim polecam!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam z drobiazgami większych problemów. Może dlatego, że użytkownikiem Seata jestem dopiero od pół roku. Wyjdzie z czasem :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aktualnie mam problem z szarpaniem powyżej 2tys obrotów na biegach powyżej 2 niezależnie czy na benzynie czy na LPG, czy na zimnym czy ciepłym silniku. Wymieniłem już świece, kable, filtry, ustawiłem zapłon. Nie mniej jednak mam kolejną teorię, myślę że tym razem właściwą :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW
[l/100km]