Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo I

tomasz.sendecki@express.bydgoski.pl, 15 lat temu
Silnik 1.8 i 88KM 65kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 250 000 km nie zrobiło na nim wrażenia, będzie jechał dalej, nic nie trzeba w niego wkładać, a chodzi równiutko i stosunkowo dynamicznie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Lampki, klakson, małe drobiazgi lubią się popsuć
Zawieszenie : Niestety, mało wytrzymałe
Inne : Jakość wykonania - nie jest to mistrzostwo świata
4,0
Całokształt
Mój tolek ma bardzo ciężkie życie, ale bez problemu daje sobie rade. Miesięcznie robi ok. 5000 km, a nie zauważam, że mam samochód - wsiadam i jadę tam gdzie chce. typowy wół roboczy. Może nie jest najpiękniejszy, ale nie zawiedzie kiedy będzie potrzebny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to największa zaleta tego samochodu. Przejechał około 90 tysięcy km na gazie i nie mam z nim absolutnie żadnych problemów. Na trasie bez fajerwerków, ale wiem, że na 100% dojade do celu. Jedna rada: z instalacją gazową (w moim przypadku Tomasetti) nie można dopuścić do braku benzyny. Jak się skończy to go szybko nie odpalimy, będzie grymasił. Instalacja bardzo szybko się zapowietrza.
4,0
Skrzynia biegów
Pomimo wieku spisuje się bez zarzutu. przy zimnej skrzyni bywa oporna, ale to chwilowe. Moim zdaniem najlepsza skrzynia dla początkujących, biegi są dość długie, dzięki czemu mamy pewność co wrzucimy.
2,0
Układ jezdny
Niestety, pięta achillesowa tolków. Na naszych drogach amorki szybko sie wybijają, a i na zakręcie auto lubi się \"pokładać\". Na szczęście części renomowanych marek (u mnie przód Bilstein, tył wzmacniane Kayaby) są w cenie najtańszych zamienników do innych marek.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, tył, boki - bezproblemowo. Jeśli miałby się do czegoś przyczepić, to przydało by się większe lusterko wsteczne. Nieciekawie też ustawia się ręcznie lusterka boczne. Oprócz tego bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Kierowca o wzroście 2 m nie ma żadnego problemu z miejscem. Wnętrze przestronne, tylne kanapy mogły by mieć dłuższe siedziska, ale tak jak jest też da się przejechać kilkaset kilometrów bez dużego zmęczenia. Mankamentem są włączniki świateł przeciwmgielnych na obrysie deski rozdzielczej. lepiej, gdyby były na konsoli centralnej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze nagrzewa się błyskawicznie. Wsiadasz, odpalasz, po 15 sekundach czujesz miłe ciepło. Miałem okazję wymieniać dmuchawę (poluzowana uderzała o ścianki, aż w końcu się spaliła). Nie mając pojęcia o budowie pod kokpitem wymieniłem ją w 3 minuty. Koszt - 50zł.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czytałem, że z tyłu jest mało miejsca na nogi. Nie potwierdzam. Sam jestem sporo wyższy niż przeciętny człowiek, a bez żadnego problemu woże 4 osoby. Szczególnie z przodu fotele są wygodne i przestronne.
2,0
Wyciszenie
Bardzo, bardzo kiepsko. Niby plastiki sa dobrej jakości, a piszczą. Przez nienajlepsze zawieszenie często będziemy musieli słuchać jak nasz tolek ciężko pracuje. Można to wyciszyć, ale musimy się przygotować, że w środku nie będzie szczególnie cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie - rewelacja. Przy cenie gazu 1,70 robie 100 km za 20 zł. Pojemność 1.8 powinna mieć większy apetyt, ale z niewiadomych przyczyn nie ma. Trasę z Bydgoszczy do Łeby i z powrotem robie bez problemu za 100 zł. Części zamienne? Śmiech, są bardzo tanie. Co byśmy nie wymieniali to możemy być pewni, że wyjdzie mniej niż kolegom (o ile nie jeżdżą 126p). Jeśli chcesz ekonomiczny samochód - bierz Toledo I z gazem, nie zastanawiaj się!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze - bezkonkurencyjny
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma 17 lat i trochę drobiazgów się psuje. Ostatnio wymieniłem szczotki rozrusznika, mechanizm klapy, styki lampki wewnętrznej. Generalnie elektryka po czasie grymasi. Pamiętajmy, że za żadną częśc nie zapłaciłem więcej niż 20 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie brak. Ten samochód będzie jeździł dopóki będziemy chociaż minimalnie o niego dbać. Daje słowo!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Toledo I