Układ elektryczny
: nie wyłączające się wycieraczki
4,0
Całokształt
Wcześniej jeździłem Audi A4 z 2000 roku. Trzeba było jednak kupić własne auto. Komfortu jazdy nie ma co porównywać, to jest kilka klas różnicy. Jednak i tak autko bardzo mi się podoba. Ma w sobie to coś. Niezbyt szybki i niezbyt cichy, troche toporny itd. to jednak mi sie podoba. W swojej półce wiekowo-cenowej zdecydowanie najlepiej wyposażony, fajnie się zbiera. Do rzeczy które wyraźnie zaniżają poziom auta na pewno należy zaliczyć skrzynie biegów słaby system grający i fatalne wygłuszenie. I tak polecam, nic lepszego za tą kase nie kupicie :P
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tę półkę cenową jest dobrze. Wyraźnie słychać trudy pracy przy niewygodnych obrotach. Zbiera się fajnie na pierwszych 4 biegach. O szybkościach poważnych nie ma co mówić. Auto na 5tym biegu osiąga 120 km/h przy prawie 4 tys obrotów. W jeździe na trasie raczej nie ma co utrzymywać stałą\\ej prędkości powyżej 120km/h.
1,0
Skrzynia biegów
Strasznie długie przełożenie. Ścieżka każdego biegu za długa tak samo jak drążek do ich zmiany. Przy w bijaniu 5 smyra sie pasażera po nodze. Potężne luzy można tą gałką mieszać jak we wiadrze. Dodatkowo w moim egzemplarzu blokada zapobiegająca wbiciu wstecznego zamiast 1 nie jest do końca skuteczna i co bardziej nieobyty ze skrzynią kierowca może zwyczajnie na skrzyżowaniu ruszyć do tyłu...
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Ładnie się prowadzi, wspomaganie ok, zawieszenie ładnie sobie w naszym Grajdole radzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Szału nie ma. Generalnie strasznie niskie auto, nisko się siedzi. Do przodu widoczność ok, na boki średnio, a do tyłu lipa. I widoczność deski rozdzielczej, kontrolek i zegarów też nie zachwyca. Źle to ludzie z Seata wykombinowali.
4,0
Ergonomia
Z zewnątrz dość wulgarny, ale zdecydowanie może się podobać. Mój Magnus w niebieskim metaliku na prawde cacy. W środku gorzej, staromodnie, lifting zmienił (aby aby) zewnętrzny wygląd. W środku to samo (mój kumpel ma wersje prze liftem) Karkołomne położenie włącznika ogrzewania szyby tylnej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi fajnie, chociaż długo się strasznie zbiera. A to nie wina złęgo stanu klimy bo przeszła gruntowny remont (odgrzybianie, nowa chłodnica, nabicie. 600zł) W zime jeszcze nie grzałem więc nie wiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na niewielkie auto przestrzeni jest eeee że ho ho! Potężny kufer. Mam tylko wrażenie że fotel kierowcy jest jakoś tak krzywo.
2,0
Wyciszenie
Każdą średnią i nawet mniejszą dziurę słychać znakomicie. To w sumie dobrze bo jak raz huknie, to zapamiętasz że ta dziura tam jest i już więcej w nią nie wjedziesz. Silnik słychać równie dobrze. Przez małą elastyczność znakomicie słychać gdy chodzi >1800 obrotów i 3000<
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ładnie pali. Jak na nastolatka, w trasie jak najbardziej mało (6-7,5 l/100km) w mieście średniawo (nawet 13 l/100km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 4300zł nie dostaniemy chyba innego auta z: klimą, ABS-em, elektrycznie regulowanymi szybami (wszystkimi), światłami, lusterkami, podgrzewaną tylną szybą i lusterkami, regulowaną kierownicą, halogenami, 100 konnym ekonomicznym silnikiem i potężnym bagażnikiem. I to w zdecydowanie dobrym stanie technicznym.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Strasznie wkurza, popularna wśród Seatów usterka wycieraczek. Manetka przebija prąd przy wjechaniu w dziure i w wielu innych sytuacjach. Powoduje to że wycieraczki chodzą praktycznie non stop. Poradziłęm sobie z tym docikając manteke delikatnie do deski rozdzielczej. Gdy manetka będzie wygięta bardziej do kierownicy wtedy wycieraczki nie wyłączają się w ogóle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów jak dotąd.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 101KM 74kW
[l/100km]