cena + eksploatacja + dynamika - ogrzewanko + wrazenia z jazdy + ładownosc( 28 cali tv wjezdza z przystawką na dvd:) = seat marbella p.s. jak mam kupic za ta cene malucha o 8 lat młodszego to biore mirunie no tak na zdrowy rozsadek porownajcie
Wrażenia
5,0
Silnik
troszke głośny ale jak na auto tej klasy i ten rocznik to trzeba wybaczyc zreszta nie jest tak zle za to elastycznosc przeszla moje oczekiwania 5+ silnik pracuje równo super przyspiesza na kazdym biegu nawet przy 110 czuje wcisniecie w fotel:)
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia 3- chodzi ciężko choc ma krotkie przelozenia jest dosc prostej konstrukcji. wsteczny wbija sie z trudem i jakby bez sprzegła choc to jest sprawdzone i dobre.
4,0
Układ jezdny
prowadzi sie bardzo dobrze i wbrew pozorom dobrze trzyma w zakretach przy sporych predkosciach, koło kierownicy na oryyginalnych 135 - kach chodzi jak z podwojnym wspomaganiem minusem prowadzenia jest podskakiwanie auta na ciiut wiekszych od standardowych wybojach na polskich drogach ale to kwestia przyzwyczajenia, ale musze przyznac ze w porownaniu do seicento ktorym jezdzilem to niwiele sie zmienilo od czasow marbelki wiec moge ocenic ten etap na 4
Komfort
5,0
Widoczność
tutaj bez zastrzezen szyby duze auto male, bez zbednych blach- ścianograniczajacych widocznosc 5+
5,0
Ergonomia
ergonomie trzeba oceniac z punktu widzenia historyznego a nie dnia dzisiejszego bo to głupota a jak na tamte lata ergonomia bez zastrzezen: wszystkie przełączniki w zasiegu ugietej ręki, wskazniki czytelne i dobrze rozmieszczone, bez zbgednych rozpraszaczy uwagi, kolo kierownicy nie zaslania deski rozdzielczej 5+
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj duzy minus : za malo nawiewow na nogi i brak ich regulacji brak polozenia srodkowego czyli nawiewu na korpus, a nawiewy na korpus znajdujace sie po lewej i prawej skrajnej czesci deski nie daja rady "dodmuchac" powietrza do kierowcy lub pasazera bo wszystko leci na szyby gdyz ten rodzaj nawiewu rowniez nie ma rozdzialu. praktycznie oprocz słabego nawiewu na nogi z przodu jest do dyspozycji jeden nawiew znajdujacy sie obok wlacznikow na desce rozdzielczej i dmucha albo na kierowce albo pasazera wiec kto zamarznie wybor nalezy do ciebie 1!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj 5+ jak na klase auta oczywiscie bo niektorzy beda porownywac mirabelle do mercedesa i stwierdza ze jest w niej ciasno(sic!). i z tyłu i z przodu duzo miejsca tak jak i bagaznik ktory w porowaniu do obecnie produkowanych na rynku aut jest calkiem spory, fotele bardzo wygodsne choc nie wygladaja na takie
2,0
Wyciszenie
nie ma go oprocz kilkumilimetrowej pianki pod plastikowa wykladzina to nie ma nic!!! dlatego warto samemu wsadzic maty wygluszajace na podloge, przede wszystkim, bo od silnika az tak duzo halasu nie ma z drugiej strony w porowaniu do cinquecento i seicento jest takie samo wiec nie przerazajcie sie tez da sie wytrzymac - to nie czołg:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no i tu najlepsze spalanie w okolicach 5-6 litrów to jest to co cieszy. auto dbane nie psuje sie. wiele czesci pasuje z innych aut chociazby cewka z malucha czy poloneza, a nawet reszta zamiennikow nowych nie jest droga ( tu uwaga nie wiem skad na stronie braciszkow fiata pandy ceny czesci zamiennych cewka 296zł:)!!! ktos jest gł... cewka do marbelli kosztuje 30zł a to to samo co panda. auto bardzo proste w swej konstrukcji az sie prosi zeby naprawiac je samemu wiec znow koszty maleja. aha pewna uwaga!!! NIE KUPUJCIE CZĘŚĆI W SKLEPACH AUTORYZOWANYCH ROZNICA W CENIE DOCHODZI CZASEM DO PONAD 60%!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
jak wyzej:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zawiesil mi sie czujnik paliwa :) to wszystko co mam do powiedzenia na ten temat
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
koledze mirabelka sie moczy:) - silnik znaczy poci sie i to wszystko
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 34KM 25kW
[l/100km]