Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon IV Sportstourer

Jakub, 2 lata temu
Silnik 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon IV Sportstourer 1.5 EcoTSI 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetny kompromis pomiędzy komfortem i dynamiką. Cicha praca zawiesznia. Pewne prowadzenia. Komfortowe resorowanie.
5,0
Całokształt
Po przesiadce z 5f czuję się, jakbym wskoczył do samochodu o klasę wyżej. Wysoki komfort podróży - mimo wersji FR i felg 18". Świetny kompromis pomiędzy komfortem a dynamiczną jazdą. Nie słychać pracy zawieszenie. Dobrze wyciszone nadkola. To co w 5f było bolączką, zostało poprawione. Spasowanie wnętrza znacznie poprawione w stosunku do rocznika 2021. Navi system w końcu dziala płynnie i włącza się natychmiastowo po włączeniu silnika. Dla 4 osobowej rodziny auto prawie idealne.
Wrażenia
5,0
Silnik
W 5f mialem 1.5 tsi 130. Silnik mial opóźnioną reakcje na wciśnięcie pedału. Nie lubił obrotów powyżej 4 tys. Zachowywał się bardziej jak silnik diesla - podejrzewam, ze takie było jego zadanie - jak najlepsza ekonomia. Hmmmm... Ale ten jest mocniejszy i pali tyle samo. Coś chyba poszło nie tak. Szybsza reakcja na pedał przyspieszenia, lepsza dynamika w każdym zakresie obrotów, wyższa kultura pracy. Wyraźnie czuć, że wersja 150 KM jest zupełnie innym silnikiem. Rodzina 4 os. + załadowana bagażnik - dynamika zaskakuje jak na tą moc i pojemność.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka na plus. Sprzęgło działa bardzo plynnie i łatwo je wyczuć. Na minus dziwne zestopniowanie 5 i 6 biegu. 5 ani do miasta, ani w trasę. 6 tylko od 90 km/h - diabelnie dluga. 3 i 5 bieg na początku wchodził z dużym oporem. Teraz już jest ok.
5,0
Układ jezdny
Zawiesznie w porównaniu do 5F to duży przeskok jeżeli chodzi o komfort. Dużo cichsza praca zawieszenia. Auto stracilo trochę charakteru, ale stało się dojrzalsze. Jeździ się jak autem segmentu D. Mały minus za układ kierowniczy - zbyt duże wspomagane i za malo informacji zwrotnej z przednich kół.
5,0
Karoseria
Nie patrzcie na zdjęcia. Idzcie i zobaczcie auto na żywo. Szczególnie w wersji FR i na felgach machined grey 18". Zaryzykowalem i auto zamówiłem w kolorze Urban Silver. Nie splalem po nochach, bo mogłem wziąć tą piękną czerwień. Co się okazało.... Ten kolor srebrny wyciąga każde najmniejsze przetłoczenie na karoserii. Leon stojąc wygląda jakby pędzil - jestem zachwycony tym lakierem. Czy jest słońce, czy jest pochmurno i pada deszcz - wygląda zawsze świetnie. We wnętrzu bardzo dużo miejsca. Tutaj także wchodzimy w segment D. Bagażnik bardzo pojemny i praktyczny - świetnie wykończony i wyciszony.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Duże przeszklenie boczne. Czujniki parkowania nawet z boku auta - manewrowanie dziecinnie proste. Bardzo mała średnica zawracania, co ułatwia manewrowanie w mieście. Jeden z najfajnieszych gadżetów - ostrzeganie o ruchu poprzecznym - wyjeżdżasz tyłem i nie widzisz nadjeżdzającego pojazdu ? Samochód Cię o nim poinformuje.
4,0
Ergonomia
Brakowalo mi na początku pokręteł i przycisków, jednak szybko oswoilem się z Navi system. Ogólnie system po ostatnich aktualozacjach działa bardzo płynnie. Włącza się także bardzo szybko. Spory minus za utrudnione wyłączanie start-stop oraz line assist - potrzeba na to 4 kroków. Do obsługi klimatyzacji szybko się przyzwyczaiłem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala sprawnie. Można wybrać jeden z 3 trybów działania automatu i to natychmiast - duży plus. Minus za zbyt nisko umiwszczone kratki centralne - rozumiem, że design tak to wymusił, ale jest to mało praktyczne niestety. 3 strefa klimatyzacji w standardzie w wersji FR - super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca. Nie będę się rozpisywał tutaj. Trzeba to samemu sprawdzić. Dla 4 oaobowej rodziny auto idealne. Chyba, że ktoś potrzebuje 5 metrów i silnika v6 pod maską...
5,0
Wyciszenie
Ojjjjjj..... Segment D. Leon 5F jest jak pudełko od butów w porównaniu do KL jeżeli chodzi o wyciszenie. Diametralna różnica. Nowy standard wyciszenia segmentu C.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie. 5 lat gwarancji. Przkonalem się przy 5F, że gwarancja nie jest wydmuszką. Cokolwiek dzialo się z autem - było naprawiane bez dyskusji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zamówiłem Leona w połowie zeszelgo roku, ze względu na zmiany cen i strazenie brskiem dostępności. Nie pomyliłem się. Ceny jak i dostępność to obecnie koszmar. Wersja jaką jeżdżę, to obecnie wydatek 130 tys. Ja zaplacilem za auto 110 tys. Jest wart każdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Elektronika dziala porpwwnie. Navi system dziala plynnie i reaguje szybko. Problem został wyeliminowany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon IV Sportstourer