Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon IV Sportstourer

Pl100795, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 500 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon IV Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ładna linia samochodu
4,0
Całokształt
Samochód jest nowoczesny, bardzo ładna linia, moim zdaniem ładniejszy od VW Golfa. Bardzo fajny hologram wyświetlany przy otwarciu drzwi z napisem "Hola!", piękne światła tylnie przez cał szerokość samochodu, super iluminacja z tyłu przy otwieraniu samochodu, dynamiczne kierunkowskazy z tyłu, jak w Audi. Mam wersję Full Led z wyświetlaczem 8 cali i tej wersji dotyczy moja opinia.. Niestety w testach dziennikarze mieli do dyspozycji tylko najwyższe wersje wysażeniowe i nie wszystko jest w tańszych wersjach np. brak u mnie obsługi głosowej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to "demon prędkości", ale wystarczy do sprawnego przemieszczania się i nie bycia zawalidrogą. Silnik jest bardzo elastyczny, ciągnie od 1500 obrotów. Spalanie o 1 litr większe niż w VW Passacie 2.0 TDI.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna, dobrze zestopniowana, czasem mam problemy szybką z redukcją na 4 bieg, ale może z czasem się wyrobi.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdy nastawiony raczej na szybkie pokonywanie zakrętów, myślę, że jest twardszy niż u większości konkurencji i bardziej czuć nierówności drogi.
5,0
Karoseria
Piękny!
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Czujniki parkowania załatwiają sprawę.
3,0
Ergonomia
W 8 calowym wyświetlaczu są fizyczne przyciski na dole wyświetlacza dla podstawowych funkcji. Temperaturę dla klimatyzacji można ustawić tylko wchodząc w menu na ekranie dotykowym, jak system jest wyłączony, to w ogóle nie można ustawić temperatury, trzeba go włączyć i wyłączyć. Volkswagen jest lepiej dopracowany pod względem ergonomii i Seatowi tu wiele brakuje, pomimo, że to ten sam koncern.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, dużo szybciej niż Diesel, jeżdżę sporo na krótkich odcinkach w mieście i ma to dla mnie znaczenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i styłu. Rozstaw osi jest identyczny, jak u lidera w klasie Skodzie Octavii. Porównywałem ilość miejsca z tyłu z Hyundai I30 i na nogi jest dużo więcej miejsca w Seacie. Bagażnik w kombi ok 620 litrów!
5,0
Wyciszenie
Wbrew temu co piszą w testach, moim zdaniem jest bardzo dobrze, jest ciszej niż w VW Passacie B8 2.0 TDI.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 lat gwarancji, umiarkowane spalanie. Samochód głównie używany w Warszawie, gdzie średnia prędkość to 20 km/h. Zaraz się odezwą właściciele BMW z 3 litrowymi silnikami, że im palą mniej jak jeżdżą po małomiasteczkowych arteriach, gdzie w miejscowości są jedne światłą na krzyż oraz drogach pozamiejskich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy model z koncernu VW, kosztuje tyle, co konkurencja, myślę że nie będzie tracił szybko na wartości, przyzwoitej jakości materiały wykończeniowe, nic nie trzeszczy i skrzypi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem "świruje" wyświetlacz, pokazuje dziwne komunikaty lub nie pokazuje nic, wyłączenie go na chwilę i ponowne włączenie pomaga rozwiązuje problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie za wcześnie, ale na zachętę daję najwyższą ocenę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Seat Leon IV

Liczba wpisów: 13

Seat Leon IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Seat Leon IV Sportstourer