Samochód jest nowoczesny, bardzo ładna linia, moim zdaniem ładniejszy od VW Golfa. Bardzo fajny hologram wyświetlany przy otwarciu drzwi z napisem "Hola!", piękne światła tylnie przez cał szerokość samochodu, super iluminacja z tyłu przy otwieraniu samochodu, dynamiczne kierunkowskazy z tyłu, jak w Audi. Mam wersję Full Led z wyświetlaczem 8 cali i tej wersji dotyczy moja opinia.. Niestety w testach dziennikarze mieli do dyspozycji tylko najwyższe wersje wysażeniowe i nie wszystko jest w tańszych wersjach np. brak u mnie obsługi głosowej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to "demon prędkości", ale wystarczy do sprawnego przemieszczania się i nie bycia zawalidrogą. Silnik jest bardzo elastyczny, ciągnie od 1500 obrotów. Spalanie o 1 litr większe niż w VW Passacie 2.0 TDI.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna, dobrze zestopniowana, czasem mam problemy szybką z redukcją na 4 bieg, ale może z czasem się wyrobi.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdy nastawiony raczej na szybkie pokonywanie zakrętów, myślę, że jest twardszy niż u większości konkurencji i bardziej czuć nierówności drogi.
5,0
Karoseria
Piękny!
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Czujniki parkowania załatwiają sprawę.
3,0
Ergonomia
W 8 calowym wyświetlaczu są fizyczne przyciski na dole wyświetlacza dla podstawowych funkcji. Temperaturę dla klimatyzacji można ustawić tylko wchodząc w menu na ekranie dotykowym, jak system jest wyłączony, to w ogóle nie można ustawić temperatury, trzeba go włączyć i wyłączyć. Volkswagen jest lepiej dopracowany pod względem ergonomii i Seatowi tu wiele brakuje, pomimo, że to ten sam koncern.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, dużo szybciej niż Diesel, jeżdżę sporo na krótkich odcinkach w mieście i ma to dla mnie znaczenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i styłu. Rozstaw osi jest identyczny, jak u lidera w klasie Skodzie Octavii. Porównywałem ilość miejsca z tyłu z Hyundai I30 i na nogi jest dużo więcej miejsca w Seacie. Bagażnik w kombi ok 620 litrów!
5,0
Wyciszenie
Wbrew temu co piszą w testach, moim zdaniem jest bardzo dobrze, jest ciszej niż w VW Passacie B8 2.0 TDI.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 lat gwarancji, umiarkowane spalanie. Samochód głównie używany w Warszawie, gdzie średnia prędkość to 20 km/h. Zaraz się odezwą właściciele BMW z 3 litrowymi silnikami, że im palą mniej jak jeżdżą po małomiasteczkowych arteriach, gdzie w miejscowości są jedne światłą na krzyż oraz drogach pozamiejskich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy model z koncernu VW, kosztuje tyle, co konkurencja, myślę że nie będzie tracił szybko na wartości, przyzwoitej jakości materiały wykończeniowe, nic nie trzeszczy i skrzypi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem "świruje" wyświetlacz, pokazuje dziwne komunikaty lub nie pokazuje nic, wyłączenie go na chwilę i ponowne włączenie pomaga rozwiązuje problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie za wcześnie, ale na zachętę daję najwyższą ocenę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
[l/100km]