Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon IV Sportstourer

Bartek, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon IV Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Oświetlenie przód i tył super wygląda i świetnie oświetla
Układ hamulcowy : Równie dobry jak w poprzedniku
Silnik : Żwawy i cichy ale jednak TDI było dużo oszczędniejsze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : System multimedialny i sterowanie klimatyzacją
4,0
Całokształt
Jest to mój 4 Leon, z czego poprzednika 5F miałem najdłużej bo prawie 200 tyś. w różnych silnikach. benzyna ( żona 1.2 tsi) i diesel. Nowy LEON urósł znacząco, jest świetnie wyciszony, prowadzi się przyjemnie, zwraca na siebie uwagę. Wirtualny kokpit świetna rzecz, wygodne siedzenia NAJWAŻNEJSZĄ zaletą są nowe aktywne reflektory soczewkowe GENIALNE! i świecą o 200% lepiej od poprzednich ledów. Księgowi jednak siedzieli nad nim bardzo długo, i w standardzie brak koła zapasowego, spryskiwaczy reflektorów chyba w każdej wersji, isofix jest obecnie i z przodu ( fotel pasażera), ale nie ma zaślepek tylko zwykłe obszycie w tapicerce! podgrzewane fotele tylko za dopłatą! odpalanie w każdej opcji z przycisku ale otwieranie bez użycia pilota za słoną dopłatą. Powiem Szczerze jakby stary Leon miał skórę nowego była by to perfekcja, tak księgowi i wewnętrzna konkurencja Grupy VW popsuła fajny samochód!!
Wrażenia
4,0
Silnik
1.5 130Km odpowiednik poprzednika z 1.6 tdi, zwinny elastyczność na bardzo przyzwoitym poziomie idzie prawie 228 km/h pod Berliem ;)
3,0
Skrzynia biegów
6 biegów, "piątka" w tdi była piekielnie dobra , wyskakuje często i nie chce wchodzić pierwszy bieg
4,0
Układ jezdny
wygodniejszy od poprzednika choć powiedział by że czucie samochodu jest gorsze i w zakrętach gorzej się trzyma
5,0
Karoseria
świetnie spasowana napewno na DUŻY PLUS nie brudzą się tak progi jak w poprzedniku , minus pas zderzaka pod klapą trzeba przecierać bo się nie domywa jest zasłonięty przez gruby pas klapy
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra świetnie widać przód i do tyłu, Genialne reflektory soczewkowe w porównaniu z poprzednia Octawią 2018 która też już ma soczewki na led świetne jest odcięcie linii światła w skodzie dużo gorzej. I ten czerwony pasek z tyłu super to wygląda i genialnie się zapala.
3,0
Ergonomia
sterowanie wszystkim z ekranu czysta porażka i dramat ! Świetnie włącza się za to oświetlenie wnętrza, mało intucyjne sterowanie światłami bo trzeba popatrzeć na dół brak pokrętła tyko dotyk!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
słabo umiejscowili nadmuchy , bardzo dużo opcji ale Tragedia!!! bo bardzo dużo menu w menu i wszystko do szukania na ekranie!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca z tyłu przybyło ponad miarę, wygodnie wszędzie.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszony w porównaniu do poprzednika , superba 2018 lub octavi 2018 dużo cichszy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie na poziomie 7-8 litów
4,0
Stosunek jakość/cena
w tych pieniądzach można znaleźć coś fajniejszego ale z mniejszym kufrem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wieczne problemy z multimediami i sterowaniem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na tę chwile brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon IV Sportstourer