Seat Leon X-Perience to ciekawy, nieczęsto spotykany na drogach samochód, który daje satysfakcję z jazdy. Po pięciu latach użytkowania mogę spokojnie stwierdzić, że jego zalety znacznie przeważają drobne mankamenty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Całkiem żwawy jak na TDI, w szczególności w trybie sport, z którego korzystałem jednak okazjonalnie. Przez cały okres użytkowania wymagał dolewania oleju (ok. 1 litr na 10k przejechanych kilometrów).
4,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat, więc nie mam za bardzo porównania. Czasem za bardzo redukuje przy zjazdach. Ewentualne szarpnięcia są mało wyczuwalne (skrzynia pracuje sprawnie). Generalnie szybko porzuciłem korzystanie z łopatek przy kierownicy.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo pewnie. Dołączany napęd 4x4 też bywał przydatny.
5,0
Karoseria
Parę odprysków się pojawiło, ale mistrzem dbałości i fanem korzystania z usług detailingu też nie jestem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutów.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jest dosyć tradycyjna, ale bardzo funkcjonalna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu w miarę ok. jak na samochód o mimo wszystko dosyć kompaktowych gabarytach (to jest małe kombi). Z uwagi na rozstaw mocowań ixofix, w przypadku korzystnia z dwóch fotelików samochodowych, pomiędzy nimi nie ma praktycznie miejsca (trzecia osoba pomiędzy się nie zmieści).
4,0
Wyciszenie
Co do zasady ok. Dopiero w okolicach 130 - 140km/h słychać już bardziej szumy z zewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dosyć duże spalanie podczas jazdy w korkach (do 10l). W cyklu mieszanym, czy trasie moim zdaniem super jak na taki silnik, automat / napęd 4x4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie ok, chociaż zależy do czego porównujemy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zupełnie drobne rzeczy takie jak konieczność cyklicznego dolewania oleju. Dobrze jest też kontrolować drożność odpływów z dachu panoramicznego, ponieważ są dosyć wąskie (raz mi się zatkały).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód przez pięć lat użytkowania (przejechanych ok. 80 tys. kilometrów) nie miał żadnej poważnej usterki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR 184KM 135kW
[l/100km]