Generalnie fajne auto. Bezpieczne, dynamiczne i takie uniwersalne. Stabilne przy większych prędkościach. Tańsza alternatywa dla audi a4 allroad.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pozytywne zaskoczenie bo bałem się trochę tych tsi ale jak narazie 30k i wszystko ok. W miarę szybko się nagrzewa, odgłosy też nie są z głośników :)
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie ok ale przy potrzebie szybszego włączenia się z postoju do ruchu ma chwilę zwłoki która powinna być naprawiona softem.
5,0
Układ jezdny
Jest dosyć sztywne co akurat mi pasuje. Auto ma DCC z i sprawdza się to całkiem ok. Tryb komfort jest taki że auto płynie i różnica jest odczuwalna.
4,0
Karoseria
Sama karoseria czy deska spasowana w podobnym standardzie jak w skodzie czy golfie. Różnice niewielkie. Mam czasem wrażenie że się wygina przy przejeżdżaniu uskoków np takich gdzie skręcam i jest jednocześnie pod górę.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Jakość plastików podobna co w skodzie i golfie. Bardziej podoba mi się jednak w leonie umiejscowienie ekranu radia.
Siedzenia Leona Xperience zwłaszcza przednie są naprawdę fajnie wykonane, wygodne, ładnie obszyte i praktyczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mniej miejsca na nogi w porównaniu do skody jakieś kilka cm różnicy. Mam małe dzieci więc nie jest to potrzebne na teraz :) Z przodu wszystko na miejscu nic nie przeszkadza.
3,0
Wyciszenie
Producent określa że różnica ixa w porównaiu do zwykłego leona jest nawet w wyciszeniu. To niech mi to pokażą palcem. To jest generalnie problem wszystkich producentów i najwięcej aspektów do poprawy w tym temacie. Już podczas jazd testowych słyszałem tylko bagażnik, wszystkie dźwięki i szumy z bagażnika. Jak to ma być cicho jak podnoszę matę bagażnika a tam sama blacha z kołem zapasowym. To się robią dźwięki jak w garnku. Całość wygłuszyłem sam matą i pianką (bagażnik, klapę bagażnika, kpl drzwi) Jest duża różnica. Kolejna pseudo oszczędność to uszczelki. Są za cienkie i zbyt miękkie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisów jak zawsze. W aso olej ze złota to i cena w dolarach :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie za te pieniądze wg konf 120 tys zł fajne udawane audi a4 allroad które w takim wyposażeniu kosztowało by 230 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna rzecz która mnie irytuje to częstotliwość wymieniania baterii w kluczykach. Serwis twierdzi że żywotność baterii 1-2 lata. W starych bmw 15letnich jest system ładowania kluczyka w stacyjce. Miałem takie auto 10 lat i nigdy baterii nie musiałem wymieniać. Trochę lipa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Beż zastrzeżeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]