Zawsze chciałem kupić A4 allroad, ale w wymarzonej konfiguracji kosztuje ok 225 tyś zł, Leon x-perience z tym samym wyposażeniem tzn. alcantara, panorama, aktywny tempomat, asystent pasa, carlink, navi, alu 18", podgrzewany fotel, regulacja zawieszeniai jeszcze pare kosztował 130 tyś. Gabaryt Leona jest minimalnie mniejszy, bagażnik taki sam, skrzynia 6cio zamiast 7mio biegowa, zawieszenie z przodu na pojedyńczym zamiast podwójnym wahaczu, sprzęgło haldex zamiast torsen. Te różnice są wręcz nie odczuwalne na codzień, przy tak ogromnej różnicy w cenie. Patrząc bliżej na technologie w seacie to mam mnóstwo elementów z audi, które produkuje volksawagen. Od przełącznika do otwierania szyb, przez prawie identyczny z audi system MMI I lub II, aż po identyczne tylne wielowahaczowe zawieszenie z A3. Xperience jest dodatkowo wyciszony, jest mega stabilny na trasie przy dużych prędkościach i co bardzo cieszy TSI 1,8 ma super buta, max 7s do setki. Cieszę się, że nie kupiłem 1,4 w manualu, gdyż napewno szybko by się znudził. Polecam, dla rozsądnych finansowo ludzi jako altenratywę dla dużo droższego audi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wszystkie nowe benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem dużo palą w tym TSI, dane producenta można przemnożyć prawie dwa razy w życiu codziennym. Natomiast kultura pracy i moc w 1,8 TSI jest na najwyższym poziomie. Brak poboru oleju w nowych modelach. Polecam, po gwarancji zakładam LPG!
5,0
Skrzynia biegów
Szybki, płynny i cichy automat.
5,0
Układ jezdny
Przesiadając się z nowej A4 (2018) szukam różnic w prowadzeniu i nic nie znajduję.
5,0
Karoseria
Xperience ma duży plus za dodatkowe wyciszenie w standardzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Długie przednie boczne szyby i lusterka ślicznie umieszczone na drzwiach poprawiają i tak bardzo dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Deska nie podobała mi się na początku wizualnie, jednak po jeździe leonem doceniam każdy aspekt projektu z uwagi na pełną funkcjonalność i dostęp do wszystkich funkcji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów. + za dodatkowa filtrację powietrza w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Q7, ale niczego nie brakuje. Ogromny bagażnik 520L
5,0
Wyciszenie
Xperience jest dodatkowo wyciszony w stosunku do reszty Leonów. Duży komfort w trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie wyższe niż podaje producent.
5,0
Stosunek jakość/cena
Allroad A4 200tyś, leon xp 100tyś zł polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
AUTO MAM PÓŁ ROKU
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
AUTO MAM PÓŁ ROKU
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]