Przeniesienie napędu
: silnik, osiągi, uklad jezdny, poręcznosc i praktyczność na co dzien
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: spalanie
5,0
Całokształt
przed zakupem długo bylem nastawiony własnie na to auto i nie zawiodlem sie
Wrażenia
5,0
Silnik
minus za spalanie i (najprawdopodobniej) branie oleju, ale osiągi i moment bardzo dobre; chyba nigdy nie znalazlem sie w sytuacji, ze zabraklo mocy; 7.2 i 280Nm momentu w szerokim zakresie to duzy komfort; po zmianie oleju przy ok 20k ma chyba nadal tendencje do brania (ale jazda albo w miescie albo szybko na trasie- praktycznie nie jezdzę emerycko:)
5,0
Skrzynia biegów
przełożenia manualne w zasadzie bezużyteczne: kickdown niezawodny, szybkie zmiany jak trzebai i utrzymywanie na najwyzyszym kiedy nie trzeba;, 6-stopniowa powinna byc bardziej trwala niz 7, wiec ok, ale spalanie per saldo troche wysokie; na nierozgrzanym troche gorzej, potrafi tez gorzej zmieniac przy "toczeniu" czego unikam
5,0
Układ jezdny
w porownaniu z poprzednimi samochodami, bardziej zrownowazony bez wyraznej tendencji do podsterownosci; dobrze sie slucha, niemniej jezdze praktycznie wyłacznie na trybie indywidualnym: sportowym zawieszeniu, przy comfort nie umiem prowadzić na trasie; pewnosc w zimie dzieki 4x4; uwaga: w nowych poliftingiwych wersjach na rynek PL nie ma DCC, wiec cieszy mnie wybor roznej twardosci w zal od podłoza na wersji z 2016; wygodna fajna kierownica i (przy trybie "twardym") utrzymujaca dobrą twardosc (recezje na YT sugerują czasem co innego); na plus b. duża zwrotnosc auta ok 10.4m sr zwrotu
4,0
Karoseria
czarny lakier jest super po umyciu (i dobrym osuszeniu), ale poza tym troche klopoty; mam zluszczajacy sie kawalek lakieru na zderzaku; poza tym ok, plastiki i wiekszy przeswit daja dużo komfortu
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzutu; kamerka z tylu; czujniki przednie czasem bez powodu panikują ale przymykam oko; maly minus za nieidealną widocznosc do przodu przez slupki a- warto spojrzec dwa razy
5,0
Ergonomia
VAG: nie zamienilbym na żadnego Japonca/Koranca; wszystko na miejscu; mozna miec male zastrzezenia do uruchamiania fulllink i przelaczen z nim, ale stara wersja (ekran 6.5) ma przynajmniej galki; nachalne start stop ktore zawsze muszę wyłaczac
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, chociaz przydaloby sie ogrzewanie przedniej szyby albo jej lepsza wentylacja;
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez problemu, jak w wiekszym aucie; bagaznik duzy, chociaz praktyczna podloga " nizsza" nie rowna sie na plasko z siedzeniami; mozna przymknąc oko, bo skladanie siedzen jest ok, to samo roleta skladana;
4,0
Wyciszenie
jest ok, potrafi czasem byc dosyc glosny na nizszych biegach; w niektorych egzemplarzach odkleja sie czesc plastiku przytwierdzona do klapy bagaznika i trzeba dokleic
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto drogie wiec koszty ubezpieczenia tez; koszty paliwa na minus: tragedia przy dużych korkach ; niezle wyniki (okolo 9) tylko przy emerycko-taksówkarskiej jezdzie
5,0
Stosunek jakość/cena
mogloby byc bez tych kilku wad, ale nie zamienilbym na inne; oby nowe wersje (po 2019) mialy podobne silniki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jw.: generalnie bardzo mało (fulllink czasem sie zawiesza, wspomniana klapa, luszczacy zderzak. olej?)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]