Auto, które odrzuciłem w pierwszej kolejności - ze względu na wygląd w środku, jednakże po obejrzeniu wielu innych samochodów, w tym pułapie cenowym, wróciłem do rozważania zakupu Leona. Mój to wersja Style ale za to doposażona - LED, podgrzewane fotele, DSG, FullLink, Nawigacja, etc.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra kultura pracy - 150 KM w zupełności wystarczy, dzięki niskiej masie pojazdu. Jak jest zimny to słychać trochę głośniej, natomiast po nagrzaniu się pracuje ciszej. Ekonomiczny, zrywny, elastyczny
4,0
Skrzynia biegów
Pierwsza moja skrzynia biegów automatyczna. DSG świetnie się spisuje w samochodzie, dzięki trybowi sportowemu, można skorzystać z pełnego zakresu momentu obrotowego. Trochę kick-down jest za wolny ale to kwestia przyzwyczajenia
5,0
Układ jezdny
Po przejechaniu 10 000 km nie miałem okazji pojeżdzenia na suchym asfalcie na letnich oponach. Do tej pory przy ostrzejszych zakrętach kilka razy zdażyło mi się włączyć ESP. Czekam na wiosnę i założenie letnich opon. Wtedy będzie możliwość sprawdzenia. Póki co auto zachowuje się przewidywalnie
4,0
Karoseria
Po przebiegu 140 000 pojawiły się odpryski na lakierze - na przedniej masce. Auto w 90 % ma przebieg autostardowy. Poza tym brak śladów przejechanych kilometrów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Można spokojnie wyczuć gabaryty auta, chociaż czujniki bardzo pomagają (przód i tył).
5,0
Ergonomia
Dla mnie wszystko jest na miejscu. Na pewno ergonomia i dostępność jest kwestią przyzwyczajenia się. Jest dużo bardziej ergonomiczny niż Peugeot albo Renault
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki grzanym fotelom bardzo szybko odczuwam komfort temperatury. Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja działa bardzo wydajnie, jest możliwość ustawienia klimatyzacji w kilku trybach (soft, normal, fast)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój wzrost to 184 cm, dla mnie miejsca jest sporo, z tyłu za mnąspokojnie wejdzie osoba ok 175 cm. Mam wrażenie, że jest większy niż Audi A4 B7 ale mniejszy niż moja poprzednia Mazda 6 (inna klasa samochodu)
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być ciszej, porównywalnie do Audi A4 B7, zdecydowanie ciszej niz w Mazda 6 I. Przy prędkościach powyżej 170 jest wyraźny wzrost hałasu, który występuje przy lusterku kierowcy ( zależy od kąta wiania wiatru)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie koszty utrzymania pojazdu, na razie nic oprócz benzyny + zakup opon zimowych i felg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem używane 1,5 roczne auto za 50% ceny nowego z salonu. Mógłbym kupić auto wyższej klasy ale starsze, zastanawiałem się nad Octavią, Mazdą 6 III - ale wszystkie auta były starsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR 150KM 110kW
[l/100km]