To moja ponowna opinia tego Seata bo ktoś poprzednią wykasował - dziwne... ciekawe czy tym razem też tak będzie i kto za tym stoi - ludzie z autocentrum czy może z seata?
A samochód niezły bo pojemny, oszczędny, z świetną skrzynią biegów, ale przeciętnie jeżdżący, przynajmniej jak na oczekiwania jakie miałem i z fatalnie rozwiązanym powiększaniem bagażnika - składanie tylko oparć. Aha samochód nie mój - z wypożyczalni, przejechałem nim około 1500 km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z dziwnym i irytującym brzmieniem - na niskich obrotach na jakich zaleca jechać komputer nieprzyjemnie basowo dudni, a na średnich jakby brzęczał. Poza tym wystarczający dla spokojnego kierowcy, do diesla 2,0 v Volvo V50 dynamiką mu daleko, ale pali około litr mniej. Na niskich obrotach ma bardzo mało mocy, więc trzeba uważać dobierając bieg bo biegi są długie o czym dalej.
5,0
Skrzynia biegów
Wraz ze sprzęgłem najlepsza z jaką miałem do czynienia w samochodach wśród manualnych. Świetnie się rusza tym samochodem, pracuje z odpowiednią siłą i precyzją a ponadto umożliwia bez problemu zmianę biegów zupełnie bez szarpnięć. Jeździłem golfem VI z takim samym silnikiem i tam było okropnie - samochód bardzo łatwo zgasić przy ruszaniu a skrzynia pracowała bardzo ciężko. Duża poprawa. Dobrze działające start stop i hamulec automatyczny.
3,0
Układ jezdny
Tak go chwalą, ale ja tego nie zauważyłem. No może na początku wydawało się przyjemnie bo drobne i średnie nierówności ładnie amortyzuje, ale większe poprzeczne to wstrząs i głośne uderzenie, a do tego bujanie nadwozia - pasażerowie z tyłu byli niezadowoleni. A to wersja na kołach 16". Prowadzenie porównując do Volvo V50 gorsze, zwłaszcza układ kierowniczy daje dużo mniej czucia i precyzji. Lepiej natomiast niż Avensis II z tym, że to ponton nastawiony na komfort i już sprzed dekady.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ok, trochę gorzej niż v50, ale światła lepsze, w wersji z halogenami bardzo dobrze oświetlają (LED ponoć nie tak dobrze). Lusterka mogłyby być lepsze.
3,0
Ergonomia
Większość ok, ale jest kilka istotnych minusów w tym 1 dyskwalifikujący ten samochód jako kombi - powiększanie bagażnika przez składanie tylko tylnych oparć. Przez co nie ma żadnego odgrodzenia bagażnika od kabiny jak to ma miejsce przy składanym również siedzisku i nie chcę nawet myśleć co się stanie z bagażem podczas wypadku, podczas hamowania spadnie natomiast na podłogę za oparciami przednich siedzeń. Ponadto takie rozwiązanie powoduje, że trudno o płaską podłogę i wymyślają jakieś dodatkowe półki niwelujące to. Niestety to nie tylko Seat tak robi, że składa się tylko oparcie, a siedzisko nie. Prawdopodobnie chodzi o koszty rozwiązania. Dodatkowym minusem są zbyt silne siłowniki przez co trudno zamknąć klapę bagażnika. Niewygodna obsługa tempomatu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mam zastrzeżeń chociaż za krótko używałem, żeby się wypowiadać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, więcej niż w avensis nie mówiąc już o volvo. Minus za fatalne powiększanie bagażnika, o czym więcej w ergonomii.
4,0
Wyciszenie
do około 120 bardzo cicho. Potem mogłoby być lepsze wygłuszenie od wiatru. Nieprzyjemne i irytujące brzmienie silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
z przeglądami się nie wypowiem. Co do spalania to mój rekord na trasie około 100km 3,8 wg komputera. Ekojazda oczywiście. Średnio można liczyć 5 przy większości na trasie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Chyba są lepsze propozycje za tą cenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie mi oceniać - za krótko użytkowany
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie mi oceniać - za krótko użytkowany
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 110KM 81kW
[l/100km]