Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III ST

zadowolony, 9 lat temu
Silnik 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność i spalanie.
5,0
Całokształt
Może nie jest doskonale, ale bardzo dobrze. Auto z zewnątrz wygląda znakomicie. Środek auta jest wykonany z dobrych (dół deski rozdzielczej, boczki drzwi, tunel środkowy) i b. dobrych materiałów (siedzenia, kierownica, góra deski rozdzielczej). Desing deski rozdzielczej robi dużo lepsze wrażenie "na żywo" niż na zdjęciach. Konsola jest zwrócona lekko w stronę kierowcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 150 KM ma więcej niż wystarczającą moc i moment obrotowy. Ciągnie od samego dołu. Od 1500 do 4500 tyś./obr min. nigdy nie brakuje mocy, nawet, gdy auto jest obciążone. Jest to jedna najmocniejszych stron z tego auta. Na postoju silnika praktycznie nie słuchać. System ACT (odłączane dwa cylindry) pozwala oszczędzać paliwo i działa niezauważenie. Jednak wystarczy musnąć pedał gazu i beż żadnej włoki mamy dostępne wszystkie 4 cylindry i pełna moc.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna. Biegi wchodzą z lekkim przyjemnym oporem jednak raz na jakiś czas coś potrafi pójść nie tak. Baaaaaaaaaardzo rzadko, ale jednak zazgrzyta przy wrzuceniu wstecznego lub jedynka nie chce wskoczyć (trzeba puścić i ponownie wcisnąć sprzęgło).
5,0
Układ jezdny
Mam wersję FR, która jest obniżona i utwardzona w stosunku do standardowego zawieszenia. Prowadzenie bardzo precyzyjne. Resorowanie jest sportowe, ale z zachowaniem akceptowalnego komfortu. Auta używam jako rodzinne kombi na długie trasy i nikt nie narzeka na brak komfortu. Żona jest wręcz zachwycona charakterystyką zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkie strony.
5,0
Ergonomia
Jak to w grupie VAG. Wszystko na najwyższym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko dział jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla rodziny z dwójką dzieci jest tyle, co w Golfie i tylko nieco mniej niż w Octavii (na długość, bo na szerokość jest tak samo). Bagażnik tylko nieco mniejszy od tego w Octavii, którą uchodzi za wzór w tym temacie.
4,0
Wyciszenie
Wystarczające. Na autostradzie przy 140 kmh można normalnie porozmawiać (bez podnoszenia głosu).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codziennie przejeżdżam prawie 100 km na trasie z południa Warszawy na północ. Przez 3 miesiące przejechałem 10 tyś. Trasę mogę określić jako pół na pół miasto- trasa. Średnie spalenia to 6,3 l. Jazda w warszawskich korkach 7,5 - 8 l. Najmniej w trasie uzyskałem 4,5 l. Zaznaczam, że nie specjalnie oszczędzam paliwo. Na pokonanie autostrady Warszawa - Gprzów Wlkp. (450 km) ze średnia prędkością 140 kmh auto zładowane w 60 % potrzebowało 8,5 l 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę: cenę, jakość, zadowolenie z auta, desing - najlepsza opcja w tym segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo się słyszy o awaryjności silników TSI. Podobno aktualnie montowane jednostki są zupełnie zmienionymi konstrukcjami w stosunku do TSI z przełomy dekady min. pasek rozrządu zamiast łańcucha. O faktycznej trwałość tej generacji TSI przekonamy się dopiero za jakiś czas.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III ST