Może nie jest doskonale, ale bardzo dobrze. Auto z zewnątrz wygląda znakomicie. Środek auta jest wykonany z dobrych (dół deski rozdzielczej, boczki drzwi, tunel środkowy) i b. dobrych materiałów (siedzenia, kierownica, góra deski rozdzielczej). Desing deski rozdzielczej robi dużo lepsze wrażenie "na żywo" niż na zdjęciach. Konsola jest zwrócona lekko w stronę kierowcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 150 KM ma więcej niż wystarczającą moc i moment obrotowy. Ciągnie od samego dołu. Od 1500 do 4500 tyś./obr min. nigdy nie brakuje mocy, nawet, gdy auto jest obciążone. Jest to jedna najmocniejszych stron z tego auta. Na postoju silnika praktycznie nie słuchać. System ACT (odłączane dwa cylindry) pozwala oszczędzać paliwo i działa niezauważenie. Jednak wystarczy musnąć pedał gazu i beż żadnej włoki mamy dostępne wszystkie 4 cylindry i pełna moc.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna. Biegi wchodzą z lekkim przyjemnym oporem jednak raz na jakiś czas coś potrafi pójść nie tak. Baaaaaaaaaardzo rzadko, ale jednak zazgrzyta przy wrzuceniu wstecznego lub jedynka nie chce wskoczyć (trzeba puścić i ponownie wcisnąć sprzęgło).
5,0
Układ jezdny
Mam wersję FR, która jest obniżona i utwardzona w stosunku do standardowego zawieszenia. Prowadzenie bardzo precyzyjne. Resorowanie jest sportowe, ale z zachowaniem akceptowalnego komfortu. Auta używam jako rodzinne kombi na długie trasy i nikt nie narzeka na brak komfortu. Żona jest wręcz zachwycona charakterystyką zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkie strony.
5,0
Ergonomia
Jak to w grupie VAG. Wszystko na najwyższym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko dział jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla rodziny z dwójką dzieci jest tyle, co w Golfie i tylko nieco mniej niż w Octavii (na długość, bo na szerokość jest tak samo). Bagażnik tylko nieco mniejszy od tego w Octavii, którą uchodzi za wzór w tym temacie.
4,0
Wyciszenie
Wystarczające. Na autostradzie przy 140 kmh można normalnie porozmawiać (bez podnoszenia głosu).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codziennie przejeżdżam prawie 100 km na trasie z południa Warszawy na północ. Przez 3 miesiące przejechałem 10 tyś. Trasę mogę określić jako pół na pół miasto- trasa. Średnie spalenia to 6,3 l. Jazda w warszawskich korkach 7,5 - 8 l. Najmniej w trasie uzyskałem 4,5 l. Zaznaczam, że nie specjalnie oszczędzam paliwo. Na pokonanie autostrady Warszawa - Gprzów Wlkp. (450 km) ze średnia prędkością 140 kmh auto zładowane w 60 % potrzebowało 8,5 l 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę: cenę, jakość, zadowolenie z auta, desing - najlepsza opcja w tym segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo się słyszy o awaryjności silników TSI. Podobno aktualnie montowane jednostki są zupełnie zmienionymi konstrukcjami w stosunku do TSI z przełomy dekady min. pasek rozrządu zamiast łańcucha. O faktycznej trwałość tej generacji TSI przekonamy się dopiero za jakiś czas.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]