Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III ST

Szymon, 6 lat temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon III ST 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i oszczędność - udało się połączyć.
5,0
Całokształt
Użytkuję od nowości już dwa lata i nie mam żadnych zastrzeżeń. Co ważne kombi w wersji FR nadal może sie podobać i zwracać uwagę innych. Bardzo przyjemna i dynamiczna linia nadwozia sprawia, że wygląda dużo korzystniej niż rodzeństwo z koncernu VW. Technicznie bez uwag, silnik daje radę, mało pali. Zawieszenie FR nie jest przesadnie sztywne, dobrze tłumi nierówności, a w trasie sama przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicho i równo pracuje, miałem pewne obawy po początkowch wpadkach 1.4TSI, ale po 2012 silnik przekonstruowano i tamat pękajcych łańcuszkow zniknął. Silnik pracuje cicho i daje radę z tą masą samochodu. Pomiędzy wymianami oleju ( wyminiam co 15 tys. ) bez dolewek. Ogólnie OK.
5,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie, krótkie przełożenia. Przy mocniejszym przeciągnieciu zdarza się, że 2 bieg zaskrzeczy, Ale myślę, że to bardziej moja wina ( za szybko puszczam sprzęgło ) następny będzie DSG:)
5,0
Układ jezdny
Berdzo precyzyjny wersja FR spokojnie nadaje się do codziennej jazdy miejskiej. Nie muszę specjalnie zwalniać przed każdym torowskiem czy dziurą. Duża frajda z jazdy na trasie nawet przy "pełnym załadunku" 4 osobowa rodzina + bagaże.
5,0
Karoseria
Świetna linia może się podobać dynamiczne przetłoczenia karoserii ostre rysy nadwozia nadają sportowego charakteru. Stylistycznie najcikawszy kombiak w tej klasie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
5,0
Ergonomia
Jak to w "niemieckich" samochodach wszystko na swoim miejscu. Mam prawie 190 cm i zdarza mi się wsiadając przychaczyć kolanem o włącznik świateł i wyłaczyć światła. Troszkę mały schowek w podłokietniku, gniazdo 12V mogłoby być wyżej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą silnik dość szybko osiąga wskazaną temperaturę. Klimatyzacja działa sprawnie. Intuicyjne sterowanie wentylacją klasyczne pokrętła pozwalają na szybkie dostosowanie do potrzeb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po mimo opadajcej lini nadwozia sporo miejsca na tylnej kanapie. Na środku tylnej kanapy wygoda ograniczona. Przednie fotele dobrze przeprofilowane można złapać odpowiednią pozycję.
5,0
Wyciszenie
Jest stosunkowo cicho nawet przy większych prędkościach. Fabryczne opony Danlop Sp Sport są dość głośne. Po założeniu zimówek było wyraźnie ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie po 2 rutynowych serwisach koszty nie odbiegają od innych marek, które wcześniej użytkowałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem w promocji pracowniczej więc się w tym względzie nie wypowiadam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III ST