Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III ST

Krzysiek, 9 lat temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III ST 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód jest na moje potrzeby świetny. Bardzo pakowny, a jednocześnie zwrotny, lekki, dynamiczny i mało pali. Czego chcieć więcej... No można chcieć, żeby był jeszcze ładny.. No i jest !
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie silnik tylko w superlatywach. Bardzo żwawy, świetnie się zbiera, ładnie mruczy, a do tego jest bardzo oszczędny. Na trasie spalanie przy normalnej jeździe i załadowanym bagażniku, dwóch osobach wyniosło 5,3 litra (na odcinku 240 km - w tym drogi krajowe i ekspresówka).
5,0
Skrzynia biegów
Wspaniała. W porównaniu do poprzednich samochodów (Fiat Bravo II, Opel Corsa, Toyota Corolla, Opel Astra) - najlepsza skrzynia. Biegi same wskakują na miejsce. Trochę denerwował na początku wciskany wsteczny. Wolę pierścień. Jednak teraz się przyzwyczaiłem i jest ok.
4,0
Układ jezdny
Chciałem kupić FR, jednak na nasze drogi zbyt twarde. Kupiłem wersję STYLE i jadąc po gładkich drogach brakuje mi sztywności. Ale ja lubię szybkie zakręty, więc mogę być nieobiektywny. W codziennej jeździe jednak jest to dobry kompromis między osiągami a komfortem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest lepsza niż w samochodach, którymi wcześniej jeździłem. Tylna szyba jest mniejsza, niż w bardziej kanciastych konkurentach - jednak wygląd jest tu ważniejszym aspektem. W końcu to LEON !
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Mimo, że to hiszpański samochód, to jednak widać niemiecką inżynierię. Bez wodotrysków, ale za to maksymalnie funkcjonalnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko tak jak powinno być. Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, bez tendencji do włączania się zawsze i wszędzie. W porównaniu do np. do Opla Corsy, gdzie też była pełna automatyka - zdecydowanie lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jest miło opleciony fotelem, miejsce pracy jest lekko usportowione, kierownicę reguluje się w dużym zakresie i w dwóch płaszczyznach. Fotel kierowcy regulowany łącznie z podparciem lędźwiowym, więc każdy powinien się wygodnie rozlokować.
4,0
Wyciszenie
Jak na klasę compact jest naprawdę dobrze. Ciszej na jazdach próbnych wypadły tylko Honda Civic (na niższych obrotach) i Toyota Corolla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie super. Mam nadzieję, że to się nie zmieni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po dużej zniżce u dealera ten samochód w stosunku do tego, co oferuje - bezkonkurencyjny. Może tylko francuska konkurencja byłaby tańsza, jednak wolę niemiecką technologię opakowaną w hiszpańskie pudełko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie aby oceniać. Gwarancja 4 lata, więc nie będę się tym przez dłuższy czas przejmował.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III ST