Ogólnie samochód jest na moje potrzeby świetny. Bardzo pakowny, a jednocześnie zwrotny, lekki, dynamiczny i mało pali. Czego chcieć więcej... No można chcieć, żeby był jeszcze ładny.. No i jest !
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie silnik tylko w superlatywach. Bardzo żwawy, świetnie się zbiera, ładnie mruczy, a do tego jest bardzo oszczędny. Na trasie spalanie przy normalnej jeździe i załadowanym bagażniku, dwóch osobach wyniosło 5,3 litra (na odcinku 240 km - w tym drogi krajowe i ekspresówka).
5,0
Skrzynia biegów
Wspaniała. W porównaniu do poprzednich samochodów (Fiat Bravo II, Opel Corsa, Toyota Corolla, Opel Astra) - najlepsza skrzynia. Biegi same wskakują na miejsce. Trochę denerwował na początku wciskany wsteczny. Wolę pierścień. Jednak teraz się przyzwyczaiłem i jest ok.
4,0
Układ jezdny
Chciałem kupić FR, jednak na nasze drogi zbyt twarde. Kupiłem wersję STYLE i jadąc po gładkich drogach brakuje mi sztywności. Ale ja lubię szybkie zakręty, więc mogę być nieobiektywny. W codziennej jeździe jednak jest to dobry kompromis między osiągami a komfortem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest lepsza niż w samochodach, którymi wcześniej jeździłem. Tylna szyba jest mniejsza, niż w bardziej kanciastych konkurentach - jednak wygląd jest tu ważniejszym aspektem. W końcu to LEON !
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Mimo, że to hiszpański samochód, to jednak widać niemiecką inżynierię. Bez wodotrysków, ale za to maksymalnie funkcjonalnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko tak jak powinno być. Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, bez tendencji do włączania się zawsze i wszędzie. W porównaniu do np. do Opla Corsy, gdzie też była pełna automatyka - zdecydowanie lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jest miło opleciony fotelem, miejsce pracy jest lekko usportowione, kierownicę reguluje się w dużym zakresie i w dwóch płaszczyznach. Fotel kierowcy regulowany łącznie z podparciem lędźwiowym, więc każdy powinien się wygodnie rozlokować.
4,0
Wyciszenie
Jak na klasę compact jest naprawdę dobrze. Ciszej na jazdach próbnych wypadły tylko Honda Civic (na niższych obrotach) i Toyota Corolla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie super. Mam nadzieję, że to się nie zmieni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po dużej zniżce u dealera ten samochód w stosunku do tego, co oferuje - bezkonkurencyjny. Może tylko francuska konkurencja byłaby tańsza, jednak wolę niemiecką technologię opakowaną w hiszpańskie pudełko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie aby oceniać. Gwarancja 4 lata, więc nie będę się tym przez dłuższy czas przejmował.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW
[l/100km]