Bardzo wygodny samochód, kombi jest szersze od hatchbacka o 32mm, tak to w grupie VW wymyślili, jest szerszy od Skody Octawi o 2mm.
Wrażenia
4,0
Silnik
Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do silnika 1.2 ale podczas jazdy próbnej stwierdziłem że daje sobie świetnie rade co jest zasługą małej masy samochodu 1240 kg, jak na te gabaryty. Cały moment obrotowy silnika jest dostępny od 1400 obr. co robi swoją robote. Silnik barszo cichy i elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo płynnie, każdy bieg jest wyczuwalny.
5,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie to jest to co lubię, pomimo że to kombi mam wrażenie że prowadzę hatchbacka.
4,0
Karoseria
Ładnie zaprojektowany samochód ale lakier podatny na zarysowania
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu świetnie, do tyłu gorzej.
5,0
Ergonomia
Dużo przestrzeni w środku, pojemny bagażnik który może być albo głęboki albo podwyższony na równo z progiem załadunkowym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy Climatronic robi swoją robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu pasażer nie zahacza łokciami o kierowcę, z tyłu tez dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
W środku bardzo cicho, da się rozmawiać nawet przy większych prędkościach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, części w normalnej cenie ale wycieraczki muszą mieć specjalny zaczep pod ramie żeby je zamontować. Komplet (3 sztuki) oryginalnych z Bosha kosztuje około 130zł, ratuje polska firma OXIMO około 80zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochody z grupy VW swoje kosztują ale niemiecka technologia jest bardzo dobrej jakości
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 110KM 81kW
[l/100km]