Zawieszenie
: Bardzo dobrze trzyma się drogi, zwłaszcza w zakrętach.
5,0
Całokształt
Bardzo fajne auto, mało awaryjne. Świetnie się trzyma drogi. Żałuje jedynie, iż nie wziąłem wersji 2.0 TDI, gdyż bardziej pasuje do takiego auta z hiszpańskim temperamentem ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam 115KM podniesione na 140KM. Jakoś to już jeździ, choć do 2 tys. obrotów dalej czuć że to 115km. Dopiero po przekroczeniu 2 tys. czuć dodatkowe 25KM, więc raczej przy wyprzedzaniu.
Silnik jest bardzo cichy, praktycznie jak benzyna. Mam w garażu też 1.9 TDi który chodzi jak traktor, a Leon cichutko ;)
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie, bez zastrzeżeń. Skrzynia jest długa. Na piątce przy 80 km/h jest 1500 obrotów, a 2600 obrotów przy 140 km/h. Jedynie w mieście nie da się jechać na 4 biegu bo za niskie są obroty (60km/h- 1500 obrotów-4bieg).
4,0
Układ jezdny
Auto jest sztywne i przyklejone do drogi, ale brakuje trochę komfortu. Czasem czuję się jak w taczce na kółkach ;)
5,0
Karoseria
Auto jest z 12.2015 i nie ma śladu korozji po 6 latach, choć trzeba przyznać, że lakier jest cieniutki i delikatny.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność.
5,0
Ergonomia
Mało przycisków, wszystko funkcjonalne i intuicyjna obsługa. Obsługa głosowa mogłaby lepiej działać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa i szybko chłodzi. Nagrzewanie to chyba zaleta małego silnika, który szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo z przodu i z tyłu na nogi. Na minus mniej miejsca na szerokość z tyłu i pomiędzy fotelikami w stosunku do naszego drugiego auta - skody octavii 2. W skodzie jest więcej miejsca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie to nie jest najmocniejsza cecha tego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie koszty napraw, bardzo mało pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze to super auto, choć nowego bym nie kupił - szkoda kasy. Kupiłem czteroletniego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych rzeczy jedynie ostatnio zapiekł się zacisk hamulcowy i wyrobił się przycisk na hamulcu ręcznym. Musiałem kupić całą dźwignię z ASO za 300 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek, gdyż wymiana rozrządu po 180 tys, czy wymiana sprzęgła z dwumasą/jednomasą to wymiany eksploatacyjne. Więcej nic poza olejami i filtrami nie robiłem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 115KM 85kW
[l/100km]